17.9 C
Albaida
Dissabte, juny 6, 2026
HomeEducacióMés de 5.000 alumnes participen en el programa d’Educació Vial d’Ontinyent

Més de 5.000 alumnes participen en el programa d’Educació Vial d’Ontinyent

L’Ajuntament d’Ontinyent ha conclòs una nova edició del seu programa municipal d’Educació Vial, una iniciativa impulsada per la Policia Local que enguany ha arribat a més de 5.000 alumnes dels centres educatius de la ciutat. El programa, que acompleix 5 anys de trajectòria, ofereix activitats adaptades a cada etapa educativa amb l’objectiu de fomentar hàbits de mobilitat segura, responsable i sostenible entre la població més jove.

La cloenda de l’edició d’enguany ha tingut lloc a les instal·lacions de l’empresa Lurbel, on prop de 300 escolars han participat en l’activitat final del projecte. Aquesta proposta, desenvolupada per l’Ajuntament amb la col·laboració de la Policia Local d’Elx, Radical Bike i la pròpia empresa ontinyentina, combina formació teòrica i pràctica al voltant de la bicicleta, la seguretat vial i els hàbits saludables. Amb els participants d’enguany, són ja prop de 4.000 els alumnes que han passat per aquesta activitat concreta durant els cinc anys que porta realitzant-se.

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, visitava l’activitat acompanyat del regidor de Policia Local, Juan Pablo Úbeda, destacant la importància d’una iniciativa que va més enllà de l’aprenentatge de les normes de circulació. El primer edil manifestava que “des de l’Ajuntament d’Ontinyent, en col·laboració amb l’Ajuntament d’Elx, venim treballant en tota una sèrie d’activitats lligades a la seguretat vial, però que no sols suposen la proposta de millorar la seguretat vial, sinó també el foment d’una vida saludable a través de l’ús de la bicicleta i de la sostenibilitat”, assenyalava.

Rodríguez posava en valor el component educatiu del programa, amb el qual “continuem apostant per una educació molt transversal, en què no sols s’aborda el programa habitual d’una escola o d’un curs acadèmic, sinó també qüestions tan importants com la seguretat viària”, manifestava.

L’agent de la Policia Local encarregat del projecte, Ismael Soria, explicava que el programa abasta totes les etapes educatives amb continguts específics per a cada edat. En Primària, l’alumnat treballa aspectes relacionats amb la mobilitat segura com a vianants, passatgers o ciclistes, així com la normativa municipal de mobilitat i els riscos associats als vehicles de mobilitat personal. En Secundària i Batxillerat, les sessions aborden qüestions com l’assetjament escolar, la responsabilitat penal dels menors, els efectes de les drogues i l’alcohol en la conducció, la violència de gènere o la resolució d’activitats interactives elaborades per la Direcció General de Trànsit.

Pel que fa a l’activitat desenvolupada a Lurbel, Soria detallava que inclou classes teòriques, tallers bàsics de mecànica de bicicletes, circuits d’habilitat i educació vial amb material cedit per la Policia Local d’Elx, així com visites guiades a les instal·lacions de l’empresa. “És una manera de posar en pràctica els coneixements adquirits durant el curs i de fer-ho en un entorn atractiu i motivador per a l’alumnat”, apuntava. Des de Lurbel, el seu gerent, Miguel Lurbe, mostrava la seua satisfacció per continuar col·laborant en una iniciativa “que ja compleix cinc anys, combinant esport i seguretat, i en la que cada any veiem la il·lusió amb què els xiquets i xiquetes participen. Per a nosaltres és un orgull formar part d’aquest projecte i contribuir a una educació que pot ajudar a reduir incidències de trànsit i a crear una ciutadania més conscienciada”, destacava.

Des de l’Ajuntament d’Ontinyent s’ha agraït implicació dels centres educatius, de les entitats col·laboradores i de les policies locals d’Ontinyent i Elx, que fan possible el desenvolupament d’un programa que s’ha convertit en una iniciativa plenament consolidada en matèria de seguretat vial.

ARTICLES RELACIONATS

SEGUEIX-NOS A...

7FansLike
1,989FollowersFollow
629FollowersFollow
964SubscribersSubscribe