17.9 C
Albaida
Dissabte, juny 6, 2026
HomeCulturaEl Clariano es transforma en un gran escenari musical per a 300...

El Clariano es transforma en un gran escenari musical per a 300 escolars

L’estadi municipal El Clariano acollirà aquest divendres una nova edició “d’Innovacant”, una iniciativa educativa organitzada i finançada íntegrament per la regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Ontinyent i inclosa dins del projecte Innov@Arts de la Generalitat Valenciana, que promou el desenvolupament de l’expressió musical i escènica als centres educatius. L’activitat reunirà al voltant de 300 escolars de tercer i quart de Primària de cinc centres públics de la ciutat en una gran representació coral oberta a les seues famílies i a la ciutadania.

Els centres participants són els CEIP Lluís Vives, Carmelo Ripoll, Vicente Gironés, Bonavista i La Solana, que durant els últims mesos han preparat conjuntament la cantata “Ser persona emociona”, una proposta artística i educativa centrada en el coneixement, la comprensió i la gestió de les emocions. L’alumnat estarà coordinat pel professorat de música dels respectius centres i compartirà escenari amb 60 músics de la Societat Unió Artística Musical d’Ontinyent, entitat que col·labora en el desenvolupament de l’activitat.

El regidor d’Educació, Ferran Gandia, destacava que “Innovacant és una magnífica mostra de com la música, la creativitat i el treball en equip poden convertir-se en eines educatives de gran valor. Estem parlant d’un projecte que fomenta l’expressió artística, la convivència, la inclusió i el desenvolupament emocional de l’alumnat, al mateix temps que reforça els vincles entre els centres educatius i les institucions culturals més importants de la nostra ciutat, en aquest cas la Societat Unió Artística Musical”.

La cantata que es representarà enguany porta per títol “Ser persona emociona” i planteja un recorregut musical per les principals emocions humanes. A través de diferents peces, els i les escolars treballen conceptes com la tristesa, la ira, el fàstic, la por o l’alegria, incidint en la importància de reconéixer, comprendre i gestionar els sentiments com una part fonamental del creixement personal. La proposta combina interpretació musical, expressió corporal i elements escènics per transmetre un missatge educatiu vinculat a l’educació emocional.

L’organització de l’activitat ha comportat una inversió municipal superior als 10.000 euros, destinada a cobrir aspectes com la infraestructura tècnica, el so i la il·luminació, la producció d’imatge, les samarretes de l’alumnat participant, el servei de neteja i la logística necessària per al desenvolupament de l’esdeveniment. A més, l’Ajuntament ha habilitat l’estadi El Clariano com a escenari de la representació, un espai que permetrà acollir amb garanties les prop de 2.000 persones que s’espera que assistisquen a l’acte.

El regidor incidia finalment en què “es tracta d’una activitat que és possible gràcies a la implicació del professorat, de les famílies, dels centres educatius i de la Societat Unió Artística Musical, als qui volem agrair el seu esforç, com també al Centre Ocupacional José Antonio Bodoque, que s’ha encarregat de preparar els detalls commemoratius. Estem convençuts que serà una vesprada molt especial per a l’alumnat i una magnífica manera de compartir amb la ciutadania el treball desenvolupat durant tot el curs”.

ARTICLES RELACIONATS

SEGUEIX-NOS A...

7FansLike
1,989FollowersFollow
629FollowersFollow
964SubscribersSubscribe