19 C
Albaida
Dilluns, juny 8, 2026
Home Blog

Encara no coneixes el nou joc de taula de Caixa Ontinyent?

0

“Porquiland” està adreçat als alumnes de 5é i 6é de primària i té per objectiu formar-los en l’educació financera.

Amb motiu del Dia de l’Educació Financera, que se celebra el 7 d’octubre, Fundació Caixa Ontinyent ha presentat el programa per al nou curs que contempla actuacions per a tots els grups d’edat.

Com a novetat, enguany s’ha presentat “Porquiland”, un joc de taula educatiu, destinat a xiquets de 5é i 6é de primària, per a aproximar conceptes financers de manera amena i divertida i amb l’objectiu que siga una ferramenta pedagògica útil per als centres educatius.

Tal com ha explicat el President de Caixa Ontinyent, José Pla, es tracta de “una labor de formació i difusió a la qual han accedit, des que llancem el programa en 2016, més de 150.000 persones. Millorar els coneixements financers es traduïx en l’àmbit personal i familiar en una millora de benestar, i en l’àmbit laboral, empresarial o professional, en millors opcions d’èxit”.

Per part seua, el Gerent de la Fundació Caixa Ontinyent, Roberto Sanz, ha explicat que este programa “compta amb unes línies pedagògiques contrastades, i en línia amb els programes que es desenrotllen a nivell nacional. Els resultats dels diferents estudis realitzats, tant a nivell europeu com nacional, assenyalen la necessitat cada vegada major de promoure l’alfabetització financera. Per això, a través del pla nacional d’educació financera es proposen accions que milloren esta situació com integrar l’educació financera en el currículum escolar, fomentar l’educació financera per a adults i potenciar l’ús de la tecnologia per a la inclusió”.

Per part seua, la Responsable del programa d’educació financera, Elena Enguix, ha explicat que “Porquiland s’ha configurat a partir de l’experiència i els coneixements de professionals de l’educació i els seus objectius són que els alumnes aprenguen a gestionar els diners, que sàpien prendre decisions financeres informades, que coneguen l’entorn econòmic i financer, i ajudar-los a preparar-se per a la vida adulta”.

Canvi de data i espai dedicat al sector hoteler, principals novetats de la Fira Textilhogar

0

Empreses tèxtils de la Vall d’Albaida participaran en la Fira Textilhogar Home Textiles Premium. Pel que fa a les empreses valencianes, suposen el 70% del total d’empreses nacionals. Els 61 expositors nacionals estaran presents 183 marques. Totes elles estaran situades al Nivell 3 del Pavelló 3.

Leila Bachetarz, directora de promoció comercial i internacionalització d’ATEVAL, conta les novetats com el canvi de data a inicis d’octubre.

Una altra de les novetats serà ‘l’Espai Contract’, un espai molt especialitzat en conferències i tendències dirigides a conéixer les aplicacions de textilhogar, disseny i mobles en el sector dels hotels.

A més, Sigfrido Serra, reconegut dissenyador, serà un dels atractius de l’espai de tendències. A més, en este espai també estarà present l’institut d’investigació tèxtil, AITEX.

Un dels grans objectius d’estes dins de l’aparador de Textilhogar serà l’obertura cap als mercats estrangers i, en aquest sentit, un any més la fira comptarà amb la Missió Inversa Internacional coordinada per la patronal ATEVAL – Home Tèxtils From Spain i que té la col·laboració d’IVACE + i Internacional i ICEX per a portar a la fira a compradors i prescriptors estrangers d’alt poder de compra i gran interés per a les empreses expositores.

Textilhogar disposarà de 38 països i 90 compradors convidats de l’Aràbia Saudita, Algèria, Austràlia, Àustria, Bèlgica, Bulgària, el Canadà, Xile, Colòmbia, Costa d’Ivori, Costa Rica, Croàcia, Unió dels Emirats Àrabs, els Estats Units, Eslovènia, Finlàndia, França, Ghana, Grècia, Hongria, Itàlia, Indonèsia, el Japó, Jordània, Líban, Malàisia, Malta, el Marroc, Mèxic, Nigèria, Noruega, Polònia, Qatar, República Txeca, el Senegal, Tailàndia, l’Uruguai i Vietnam.

Els Moros i Cristians d’Ontinyent, d’interés turístic internacional

0

Ha costat, però a la tercera vegada te’n sortiràs. Ontinyent i els seus Moros i Cristians són d’interés turístic internacional. Una declaració que situa aquesta Festa on mereix. La Societat de Festers organitzarà algun esdeveniment per a celebrar-ho.

No ha estat una tramitació fàcil, i tot i que no hi ha confirmació oficial per part de Festers, ARA LA VALL pot confirmar que la declaració d’interés turístic internacional ha estat aprovada i que en pocs dies s’anunciarà oficialment.

A més a més, s’organitzarà un esdeveniment festiu per a commemorar un fet que marcarà el futur de la Festa i que arredoneix un mandat excel.lent de la Societat de Festers i especialment del seu president, Vicent Pla.

La declaració d’Interés Turístic Internacional de la Festa d’Ontinyent era una assignatura pendent que s’aconsegueix amb un tercer intent molt treballat i iniciat a finals de 2023.

Ha estat fonamental promocionar la Festa en xarxes socials en tres idiomes i aconseguir que mitjans de comunicació convencionals i en línia de tot el món publicaren informacions i reportatges que lloaren i destacaren eixos elements diferenciadors de la Festa ontinyentina.

Així, mitjans com Excelsor de Mèxic, Diario de las Amèricas dels Estats Units, revistes italianes o diaris xinesos han parlat, i molt bé, dels Moros i Cristians d’Ontinyent. Importantíssim han estat, igualment, els reportatges audiovisuals que les televisions ubdekes, Uzbekistán MY5 i Ozbekistan24 emeteren en les festes de 2022.

Chimo i l’esmorzar de la llàgrima

Tots els mitjans internacionals han destacat en les seues pàgines i diaris l’espectacularitat de les entrades, les processons i l’arcabusseria. Però el que realment ha cridat l’atenció dels periodistes ha estat actes genu_ins com ara l’esmorzar de la llàgrima, les ambaixades (Bé d’interés Cultural) i també la interpretació coral de Chimo.

Disfruta estas fiestas de Ontinyent con Café Cerol y sus combinaciones: Plis Play, Burret o Mentira

0

Las Fiestas de Moros y Cristianos de Ontinyent son una ocasión ideal para compartir la tradición, la Historia, las costumbres… y la alegría con amigos y familiares. El café Cerol te ofrece la posibilidad de vivir, con moderación, momentos inigualables. Las combinaciones son increíbles: Plis Play, Burret, Mentira…

Moros i Cristians. Ontinyent, agosto de 2024. La Festa vuelve repleta de desfiles, procesiones, embajadas y muchas celebraciones gastronómicas. En este marco de amistad y familia, el de siempre, el de toda la vida, el tradicional Café Licor Cerol ocupa un lugar especial. Seguro que estará presente en muchas mesas de comparsas, bares y verbenas. Y por supuesto, en algunas casas ontinyentinas.

El café Cerol propone el sabor de toda la vida con múltiples combinaciones. Mentira, plis-play, burret… con y sin cubito de hielo… Y es que el café Cerol tiene un sabor especial y ofrece decenas de combinaciones. ¿Te atreves a probarlas? Aquí las tienes:

LOS CLÁSICOS

Burret

El Burret es quizás el combinado más famoso. Para prepararlo, necesitarás:

– Hielo

– 1/3 de café licor

– 2/3 de refresco de cola

Llena un vaso con hielo, añade el café licor y completa con el refresco de cola. Esta mezcla resalta el sabor del café licor, mientras que la cola añade una burbujeante dulzura.

Burret al Limón

Una variante refrescante del clásico Burret. Necesitarás:

– Hielo

– 1/3 de café licor

– 2/3 de refresco de limón

Este combinado ofrece una alternativa más cítrica, ideal para los días calurosos.

Plis-Play

El Plis-Play es otra combinación sencilla y popular:

– 1/2 de café licor

– 1/2 de refresco de cola

Este cóctel equilibra las proporciones de café licor y cola, proporcionando un sabor más intenso.

Plis-Play con Casera

Una variante del Plis-Play, que utiliza gaseosa:

– 1/2 de café licor

– 1/2 de gaseosa

La gaseosa suaviza el sabor del café licor, haciendo de este un cóctel ligero y refrescante.

Mentira

La Mentira es ideal para los amantes del granizado de limón:

– 1/3 de café licor

– 2/3 de agua-limón (granizado de limón)

Este combinado es refrescante y ligeramente ácido, perfecto para el verano.

LOS INNOVADORES

Negreta

Para los cerveceros, la **Negreta** combina:

– 1/3 de café licor

– 2/3 de cerveza

La mezcla de cerveza y café licor ofrece un sabor robusto y único.

Butanito

El Butanito es una opción atrevida:

– 1/3 de café licor

– 2/3 de bitter

Esta combinación ofrece un sabor complejo y agradable.

Pingüino o Barraqueta

Para una experiencia valenciana auténtica:

– 1/3 de café licor

– 2/3 de horchata de chufa valenciana

La horchata añade una textura cremosa y un sabor dulce que complementa el café licor.

Xinet

El Xinet es ideal para los amantes de los batidos:

– 1/3 de café licor

– 2/3 de batido de vainilla

La combinación de vainilla y café licor crea un sabor indulgente y delicioso.

Chocolacter

Para los más golosos:

– 1/3 de café licor

– 2/3 de batido de chocolate

– Nata montada

Mezcla el café licor con el batido de chocolate, sirve y añade nata montada por encima. Este combinado es un postre en sí mismo.

Chupito Tio K-los

Una versión de chupito:

– 1/2 de licor 43

– 1/2 de café licor

Servido en un vaso de chupito, esta mezcla es intensa y dulce, perfecta para comenzar la noche.

Como ves, el Aperitivo de Café Cerol te lo permite todo. Se adapta a diversos gustos y ocasiones. Desde combinados clásicos como el Burret y el Plis-Play, hasta mezclas innovadoras como la Negreta y el Chocolater, hay una receta para cada preferencia. Experimenta con estas combinaciones y descubre tu favorita, disfrutando del sabor único de esta especialidad tan nuestra.

El mestre Ferrero i ‘Chimo’ són llegenda

0

60 anys s’acompleixen de la composició de la marxa mora ‘de les marxes mores’: ‘Chimo’. I per això, aquest dissabte, Ontinyent li ha ret homenatge amb un acte molt emotiu amb la presència de la família del mestre Ferrero.

La Sala Gomis ha acollit aquest acte-homenatge on no ha faltat de res: música, audiovisual i sobretot molta emotivitat.

El moment més esperat i més sentit, la presència de la família del mestre en l’escenari, i sobre tot de la seua vidua, Pilar Silvaje. 

La marcha ‘Chimo’ és de les més interpretades en el món moro-cristià, siga el poble que siga, peró és especialment estimada en Ontinyent, on es toca en diferents actes, però sobretot i a modo d’himne, és tocada per un miler de músics el dia prèvi a les entrades, en la plaça i davant del castell. Els festers i no festers l’acompanyen amb el ritme moro i donen per començada absolutament la trilogia festera.

L’acte d’aquest dissabte s’emmarca en el seguit d’esdeveniment per a commemorar el centenari del mestre Ferrero.

Tot enllestit a Ontinyent per a la Setmana Gran dels seus Moros i Cristians

0

Està tot preparat perquè els ontinyentins i ontinyentines i tots els seus visitants gaudisquen un any més dels seus Moros i Cristians. La Setmana gran ja està ací.

Enguany, les festes arranquen aquest dissabte amb un acte únic i diferenciador de toc musical. I és que la Festa i Ontinyent homenatjaran la marxa mora Chimo, de José Maria Ferrero, a la Sala Gomis (20 hores). La marxa compleix 60 anys acompanyant els festers i sobretot eixe primer acte on un miler de músics interpreten la peça per donar la benvinguda la trilogia (dijous vinent a la plaça.

Diumenge, els actes començaran a les 9:00h amb una missa en record dels festers i festeres difunts a l’ermita de Santa Anna, desplaçant-se els presents posteriorment per assistir al saló d’actes de la Societat de Festers, on tindrà lloc l’emotiu acte de l’Esmorzar de la Llàgrima; un dels moments més emotius de les festes ontinyentines i que els diferencia clàrament.

En l’esmorzar es ret homenatge als festers i festeres difunts durant l’últim any, i l’alcalde, Jorge Rodríguez i el President de Festers, Vicent Pla imposaran medalles als primers Trons de les festes de 2024, així com les insígnies als capitans, banderers i ambaixadors.

A més a més es repartiran també distincions als festers que s’han fet mereixedores d’un reconeixement públic com el de Primer Tro d’Honor o insígnies de plata de la Societat de Festers.

Presentació de càrrecs i pregó

Diumenge, des de les onze de la nit, des del castell de Festes començarà la presentació de Càrrecs 2024, després del qual tindrà lloc el Pregó de Festes, que enguany estarà a càrrec de l’ontinyentina Mariola Penadés Fons, doctora, investigadora, docent i divulgadora científica i actual directora general d’Investigació i Innovació a la Conselleria de Sanitat.

Després, la setmana serà un seguit d’actes morocristians que culminen amb la Trilogia.

Agullent organitza una observació de la lluna amb telescopi per a dilluns 19

L’Ajuntament d’Agullent ha organitzat per a dilluns 19 una interessant iniciativa popular que consisteix a observar la lluna en la seua màxima esplendor i des d’un telescopi professional.

Curiosa i participativa iniciativa per a observar la lluna en un dels moments de l’any on major visibilitat té. La lluna d’agost és famosa perquè es pot veure amb una claredat única.

Per això, l’Ajuntament ha organitzat per a dilluns i des de les 22 hores un sopar-observació del nostre satèl.lit. Només cal estar al voltant de les 21:00 en la replaça del Fornet de la neu amb l’entrepà i la beguda i una estoreta per a gitar-se en terra si cal.

Després de caminar 10 minuts, es podrà completar l’activitat amb l’ús del telescopi.

L’activitat no requereix d’inscripció i és lliure.

Ajudes de 43.000 euros per a rehabilitar cases del barri medieval de Bocairent

0

L’Ajuntament de Bocairent ha tret, de nou, la convocatòria per a demanar subvencions per a rehabilitar vivendes a la zona medieval de centre històric. En total, en podran beneficiar 7 persones

La sessió informativa va tindre lloc el dia 1 d’agost al consistori de Bocairent, i una vegada atesos els aclariments, l’Ajuntament ha anunciat que hi haurà poc més de 43.000 euros per a rehabilitar habtatges del centre històric de la localitat.

En concret, hi ha diners per a restaurar 7 vivendes, amb una quantia global de 43.434,93 euros. 5 de les subvencions atorgades comptaran amb l’import màxim que fixen les bases, és a dir, 8.000 euros per sol·licitud. També hi haurà altres 2 ajudes valorades en 1.484,93 euros i 1.950 euros, respectivament.

Ximo Carbonell, regidor de Barri Medieval, ha dit que “aquestes subvencions tornen a posar de manifest el compromís de l’Ajuntament amb el centre històric i la voluntat permanent d’ajudar al veïnat resident a la conservació dels seus immobles”.

Ha conlós en dir que “el valor del Barri Medieval de Bocairent es conforma sobretot a partir de la singularitat de les seues cases; per tant, les administracions públiques hem d’estar al costat dels propietaris per a contribuir a mantindre-les”.

3000 places d’aparcament als afores d’Ontinyent per a la gent que vaja a les Festes

0

L’Ajuntament ha previst vora 3.000 places en diferents punts estratègics de la vila perquè els visitants que decidisquen gaudir de la Setmana Gran ho tinguen més fàcil. La idea, com sempre, que aparquen fora i que vagen al centre a peu o en bus.

Però, on estaran eixos aparcaments?

En la zona del final del recorregut de l’Entrada de Moros i Cristians els pàrkings més recomanables per la zona sud del barri de Sant Josep són:

Des de l’accés a la part sud del barri de Sant Josep d’Ontinyent per la CV-650 procedents del primer accés per l’Autovia A7, es trobarà l’esplanada de l’antiga fàbrica de Gutierrez Fité en el Camí Vell de Xàtiva; la zona al voltant del Passeig Germanies; el pàrking de Sant Francesc, la recentment incorporada zona d’estacionament de la “corba del Salvador” en l’Avinguda de València o l’aparcament situat al col·legi La Concepción.

Pel que fa a l’accés a la zona d’on eixen les Entrades, des de l’accés nord per la carretera CV-81 es compta amb els pàrkings de la corba de Mesta, el recinte Firal i la Sala Gomis, així com l’Avinguda Generalitat, la zona verda de Benarrai-Carmelo Ripoll i la plaça Vicent Andrés Estellés.

Per a altres actes que tenen lloc a la Plaça Major, com ara l’Entrada de Bandes, es recomana l’ús del pàrking del Carrer Echegaray adjacent al Campus Universitari, el del carrer Joan Coromines o el de la part alta del carrer Monges Carmelites.

A aquestes zones cal afegir, els aparcaments del barri de Sant Rafel ubicats a l’Orútjol o el situat front a l’IES Pou Clar.

Punt d’informació

A la pàgina web de l’Ajuntament d’Ontinyent es pot consultar la ruta més curta des de les zones d’estacionament fins als diferents espais on tindran lloc tant els espectacles d’Ontinyent en concert com els actes de les festes de Moros i Cristians.

L’Ontinyent 1931 fitxa dos joves valors internacionals

L’Ontinyent 1931 CF aposta pel futur i ha incorporat dos jugadors internacionals a es seues files. Gachangi (kenià-holandés) i Sibille (argenti) reforcen una plantilla que està preparada per a intentar de nou l’ascens.

Els dos estaven a prova les darreres setmanes, i han acabat per convéncer l’entrenador. El seu rodatge, per tant , i la seua adaptació està assegurada.

Garvin Gachangi és un extrem de 22 anys amb doble nacionalitat, keniana i holandesa, que ve fer 10 gols en 11 partits amb el Villena. A la pretemporada va impactar el seu debut contra el CE Bocairent, on va fer un hat-trick. També va donar el gol de la victòria contra el Villarreal ‘C’ en el II Trofeu Unió d’Ontinyent.

D’altra banda, Steven Sibille és un lateral dret argentí de 20 anys que ve de jugar a Tercera RFEF amb la Ponferradina ‘B’. Es defineix com a un jugador ràpid, fort en la marca i amb gran recorregut per passar a l’atac. També ha fet bones actuacions en pretemporada amb l’equip. A més, s’ha format en equips com el Torrent CF i l’UD Alzira.

Els socialistes de la comarca diuen ‘prou’ a la brutícia i la pudor que provoca el deficient transport dels residus que gestiona la Mancomunitat

Els alcaldes del PSPV de la Mancomunitat estan farts de la gestió del tractament i transport de residus en entendre que és deficient i que emrbuta els carrers dels municipis, sobretot quan són traslladats en els camions.

El portaveu socialista a la Mancomunitat i alcalde de Bèlgida, Diego Ibáñez parla en nom dels seus companys de partit en la resta de municipis i diu prou a la gestió de les brosses.

I és que, segons Ibáñez, en alguns llocs de la Vall la brutícia i la mala olor ja és insuportable però “potser quede més prop que les olors que venen de la deficient gestió”.

La falta de control dels líquids dels residus que es vessen sobretot als carrers de dins dels camions de transport del fem està provocant la contaminació dels pobles de la Vall.

Davant la passivitat de la presidència i conseller delegat de residus, els alcaldes i alcaldesses han traslladat ja a la Mancomunitat de la Vall la denúncia, corroborada amb imatges de l’impacte d’esta deixadesa en la via pública.

Davant la situació d’insalubritat dels municipis, encara no n’hi ha cap reacció per part de la presidència de la Mancomunitat que hauria d’ordenar immediatament accions a la concessionària per a solventar els problemes de salut pública que s’estan generant.

No és una cosa nova

Ibáñez denuncia la falta de mitjans per part de la concessionària del fem, RECISA, diu que provocada per “ la mala gestió que està fent-se des del govern de la Mancomunitat de la Val d’Albaida”.

Ara queda a l’espera d’una explicació clara i concisa sobre la paràlisi en estos moments que la recollida del fem està patint la deixadesa del president Sanvíctor.

Avancen els tràmits per a la millora de la carretera que uneix La Vall amb Gandia

0

La CV-60, que és la carretera que uneix l’A7 a l’altura de l’Olleria amb Gandia sembla que veu moviment. Les peticions, com ara la del consorci de les Comarques Centrals o els diferents ajuntaments de La Vall d’avançar en el desdoblament d’aquesta important via han estat escoltades. La Generalitat ha iniciat la redacció d’esta obra.

És la connexió natural entre la Vall d’Albaida, El Comtat i l’Alcoià amb les platges de Gandia, Daimús, Piles, Oliva, Bellreguard o Guardamar, entre d’altres. Un camí transitat per milers de persones que tenen segona residència o lloc per a estiuejar i, per desgràcia, no és una autovia ni res paregut.

Aquesta carretera, la CV-60 és una reivindicació històrica de tots els municipis de les comarques, i l’últim a demanar-ho ha estat Vicent Molina, alcalde de Muro a través del consorci de les Comarques Centrals que presideix.

Doncs la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori acaba de comunicar l’inici de la redacció dels tres projectes de construcció que definiran les obres de desdoblament de la CV-60 des de l’enllaç amb l’A-7 a l’Olleria fins a l’inici del tram ja desdoblat (Terrateig).

La directora general d’Infraestructures, María José Martínez Ruzafa, ja ha contactat amb les empreses adjudicatàries com a fase preparatòria per a l’inici dels treballs i ha recordat que les comarques centrals de la Comunitat “constituïxen un gran pol de desenrotllament econòmic i social que necessita unes infraestructures adequades per a impulsar el seu potencial”.

En este sentit, ha indicat que la Generalitat “treballa perquè la CV-60 es consolide com la millor alternativa per a convertir-se en l’eix vertebrador amb la costa i permeta connectar les comarques de l’interior amb el corredor mediterrani, i les comarques costaneres amb Castella-la Manxa i Madrid”.

60 anys de relació dels Moros i Cristians d’Ontinyent i la marxa mora ‘Chimo’

Coincidint amb els 60 anys de la composició musical ‘Chimo’ que dóna inici els Moros i Cristians d’Ontinyent, l’Ajuntament ha previst per a dissabte 17 l’estrena d’un documental commemoratiu.

L’homenatge tindrà la presència dels familiars del compositor, de les autoritats municipals i festeres i consisteix principalment a la projecció d’un audiovisual sobre la cèlebre marcha.

Cal recorda que, des del 1987, les festes ontinyentines arranquen amb la interpretació de la marxa en la Plaça Major per més de 1.000 músics. Un moment únic.

Per això, i coincidint amb els primers 60 anys de vida de la marxa del mestre Ferrero, dissabte 17, la banda ontinyentina Los Trileros presentarà “en directe i per primera vegada, la versió que han preparat d’aquesta marcha”.

Serà a les 20:00h en la Sala Gomis; un vertader homenatge al mestre José Maria Ferrero, fill predilecte d’Ontinyent.

La regidora de Festes i Tradicions, Àngels Muñoz, ha dit, al respecte que “la marcha Chimo és l’himne de les nostres festes de Moros i Cristians i en una data assenyalada com el 60 aniversari de la composició d’aquesta peça creiem que era important recordar la trajectòria d’aquesta marcha fins arribar a consolidar-se com un himne i estar present en els actes més significatius de les nostres festes”.

Centenari del mestre

Aquest acte se suma al que es celebrarà en 2026 coincidint amb el centenari del seu naixement.

Un homenatge que va anunciar el passat mes de juliol l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, durant el transcurs del V concert Memorial Mestre Ferrero organitzat per la Societat Unió Artística Musical d’Ontinyent al pati del Museu del Tèxtil, tancant la programació de “Cultura de Barri” impulsada des de l’Ajuntament.

La trompada d’aigua assola el sostre del Family Cash d’Ontinyent

0

Els 15 litres per metre quadrat que han caigut en mitja hora sobre La Vall d’Albaida, i en concret en Ontinyent, ha provocat la sorprenent imatge que recorre les xarxes socials: la caiguda del sostre del Family Cash.

Ací podeu vore l’espectacular vídeo

Des de la xarxa de supermercats han informat via X que estan fent tots els possibles per a solucionar els problemes que la impressionant trompada d’aigua ha causat en el sostre del seu establiment principal a Ontinyent.


Eren passades les 19:30 de la vesprada d’aquest dimarts quan el cel ha caigut sobre La Vall d’Albaida. 15 litres per metre quadrat en només 30 minuts, amb una intensitat i força espectacular.

Sembla que el sostre no ha pogut suportar la pressió de l’aigua i ha caigut a terra. El succés ha sorprés tant els treballadors com ara les persones que estaven comprant. Algunes d’elles han abandonat a tota velocitat el supermercat.

Disfruta estas fiestas de Cocentaina con Café Sancho: Plis Play, Burret, Mentira…

0

Las Fiestas de Moros y Cristianos de Cocentaina son una ocasión ideal para compartir la tradición, la Historia, las costumbres… y la alegría con amigos y familares. El café Cerol/Sancho te ofrece la posibilidad de vivir, com moderación, momentos inigualables. Las combinaciones son increíbles: Plis Play, Burret, Mentira…

Moros i Cristians. Cocentaina, agosto de 2024. La Festa vuelve repleta de desfiles, procesiones, embajadas y muchas celebraciones gastronómicas. En este marco de amistad y familia, el de siempre, el de toda la vida, el tradicional Café Licor Sancho ocupa un lugar especial. Seguro, segurísimo que estará presente en todas las mesas de filaes, bares y verbenas. Y por supuesto, en cada casa contestana.

El café Cerol/Sancho propone el sabor de toda la vida con múltiples combinaciones. Mentireta, plis-play, burret… con y sin cubito de hielo… Y es que el café Sancho tiene un sabor especial y ofrece decenas de conbinaciones. ¿Te atreves a probarlas? Aquí las tienes:

LOS CLÁSICOS

Burret

El Burret es quizás el combinado más famoso. Para prepararlo, necesitarás:

– Hielo

– 1/3 de café licor

– 2/3 de refresco de cola

Llena un vaso con hielo, añade el café licor y completa con el refresco de cola. Esta mezcla resalta el sabor del café licor, mientras que la cola añade una burbujeante dulzura.

Burret al Limón

Una variante refrescante del clásico Burret. Necesitarás:

– Hielo

– 1/3 de café licor

– 2/3 de refresco de limón

Este combinado ofrece una alternativa más cítrica, ideal para los días calurosos.

Plis-Play

El Plis-Play es otra combinación sencilla y popular:

– 1/2 de café licor

– 1/2 de refresco de cola

Este cóctel equilibra las proporciones de café licor y cola, proporcionando un sabor más intenso.

Plis-Play con Casera

Una variante del Plis-Play, que utiliza gaseosa:

– 1/2 de café licor

– 1/2 de gaseosa

La gaseosa suaviza el sabor del café licor, haciendo de este un cóctel ligero y refrescante.

Sambori

Para un toque tropical, el Sambori combina:

– 1/2 de café licor

– 1/2 de refresco de cola

– Un chorrito de Malibú

El toque de Malibú añade una nota de coco que complementa maravillosamente el café licor.

Mentira

La Mentira es ideal para los amantes del granizado de limón:

– 1/3 de café licor

– 2/3 de agua-limón (granizado de limón)

Este combinado es refrescante y ligeramente ácido, perfecto para el verano.

LOS INNOVADORES

Negreta

Para los cerveceros, la **Negreta** combina:

– 1/3 de café licor

– 2/3 de cerveza

La mezcla de cerveza y café licor ofrece un sabor robusto y único.

Butanito

El Butanito es una opción atrevida:

– 1/3 de café licor

– 2/3 de bitter

Esta combinación ofrece un sabor complejo y agradable.

Pingüino o Barraqueta

Para una experiencia valenciana auténtica:

– 1/3 de café licor

– 2/3 de horchata de chufa valenciana

La horchata añade una textura cremosa y un sabor dulce que complementa el café licor.

Xinet

El Xinet es ideal para los amantes de los batidos:

– 1/3 de café licor

– 2/3 de batido de vainilla

La combinación de vainilla y café licor crea un sabor indulgente y delicioso.

Chocolacter

Para los más golosos:

– 1/3 de café licor

– 2/3 de batido de chocolate

– Nata montada

Mezcla el café licor con el batido de chocolate, sirve y añade nata montada por encima. Este combinado es un postre en sí mismo.

Mor José Luis Soler Vila, copropietari d’UBESOL

Ha mort als 68 anys José Luis Soler, l’empresari i copropietari de l’empresa referent de la Vall d’Albaida, Ubesol. La notícia ha causat una gran commoció en Atzeneta d’Albaida i en tota la comarca.

Al 2019 va patir un ictus que ha marcat els seus últims anys de vida. És un dels responsables de la creació d’UBESOL un referent mundial en la fabricació de tèxtils per a la higiene personal i per a la neteja que dona faena a més de 1000 persones.

La seua empresa factura uns 300 milions d’euros anuals i un dels seus principals clients és MERCADONA.

Era fill del cofundador d’Ubesol, José María Soler Ases, qui, al costat de l’empresari Jorge Eduardo Úbeda Company, va crear aquesta empresa líder mundial, que ha estat i està -també- darrere del club de futbol d’Atzeneta, que ha arribat a estar en Segona B i que enguany s’ha quedat a les portes d’ascendir a Segona Federació.

L’empresari d’Atzeneta, també era col·leccionista d’art José Luis Soler Vila, i el 2024 va crear la Fundació per a l’amor a l’art en la fàbrica en desús ‘Bombes Hidràuliques Carlos Gens’ i la va transformar en el Centre d’Art Bombes Gens on s’exhibia la seua col·lecció d’art personal.

L’exalcalde Beneyto i el seu extinent d’alcalde, condemnats a 2 anys de presó pel cas GESTIONA d’Albaida

El jutjat del Penal número 2 de València ha condemnat Juan José Beneyto, exalcalde d’Albaida, i a l’extinent d’alcalde, Roberto Sala, a dos anys de presó i i d’inhabilitació i a 10 mesos de multa a raó de 10 euros diaris per delicte societari de falsedat documental continuada pel conegut cas GESTIONA.

La Justícia ha condemnat a dos anys de presó i a 10 mesos de multa pel cas GESTIONA, un complex assumpte que afectà a la gestió de l’empresa municipal de serveis d’Albaida i que va provocar pràcticament la fallida econòmica del consistori.

Una gestió societària i econòmica que manté hipotecades les arques d’Albaida fins ara i que per fi s’ha resolt judicialment 11 anys després que l’equip de govern encapçalat per Compromís ho denunciara una vegada entraren a gestionar el consistori albaidí. L’empresa està liquidada i extingida.

En el juí, la Fiscalia va modificar la qualificació del delicte objecte d’acusació, passant a delicte continuat societari. Això rebaixa la pena i permet que els acusats no ingressen en presó.

El cas Gestiona

El cas GESTIONA de l’Ajuntament d’Albaida es refereix a una sèrie d’irregularitats administratives i financeres que han afectat el consistori a través de la Societat de Gestió Pública d’Albaida (GESTIONA), una empresa liquidada el 2021 per l’aleshores alcalde, Josep Antoni Albert.
La societat pública, propietat de l’Ajuntament i dedicada a la gestió urbanística, tenia un deute acumulat de 5 milions d’euros amassats durant els 8 anys de govern popular i que va agreujar molt la ja delicada situació financera del consistori i que provocarà que no es puga liquidar el mateix fins al final d’aquesta dècada, més de 20 anys després d’haver-se generat. El deute acumulat de l’Ajuntament d’Albaida arribà a ser de 19,5 milions d’euros.

Què van fer els acusats?
Segons aparéix a la sentència, l’exalcalde, Juan José Beneyto, fou president del consell d’Administració de GESTIONA entre 2006 i 2011.
En el 2010, Beneyto va comunicar que GESTIONA, tot i tindre un deute superior al 50 %, va decidir aprovar uns comptes falsos, donada la proximitat de les eleccions de 2011, davant la por de perdre-les.
Per això, no van comptabilitzar els vora 400.000 euros de pèrdues del Pla Urbanístic del polígon industrial Sandon, ni tampoc la previsió de pagament de 315.000 euros en impostos de la mateixa Societat. Ometent part dels comptes, van declarar beneficis que no eren certs.
Com que tampoc van presentar els números trimestrals ni en 2010 ni en 2011, van evitar que s’iniciara el procediment de concurs de la Societat.
Segons la sentència, pretenien falsejar els comptes davant la proximitat de les eleccions municipals de 2011, que no van guanyar per majoria absoluta.
En canviar de govern (hi hagué un pacte de govern entre les forces progressistes encapçalades per Compromís), la nova corporació va revisar i auditar l’empresa i va presentar tots els comptes reals, detectant les irregularitats i posant-ho en coneixement de la Justícia.

L’Atzeneta passa a la història del futbol en eliminar el Saragossa en la Copa del Rei (2-1)

Alegria històrica per a la parròquia atzenetenca, que acumula triomfs per a emmarcar en els últims anys. Aquest dimarts ha estat capaç d’eliminar -no sense dificultats el Reial Saragossa de Segona divisió. Brandon i Uclés han fet els dos gols dels valencians.

L’Atzeneta ha deixat bocabadat el món del futbol després de superar al Saragossa, de Segona divisió, per 2 gols a 1 en una nit història al Clariano.

Els Atzenetencs han portat la iniciativa i han estat capaços -recordem que és un equip de tercera federació- de sostindre els aragonesos, remuntant un 0 a 1 i tutejant-los.

Gran ambient a El Clariano i alegria incontrolable en xiular l’àrbitre la fi del partit al 6 d’afegit i amb el Saragossa bolcat en la porta valenciana.

S’ha avançat el Saragossa en el minut 20 de partit. Bona passada de Valera a Bermejo, que després d’entrar en l’àrea li la regala Mollejo per a avançar els manyos.

Semblava que el de Segona anava a menjar-se al de Tercera Federació, però als 3 minuts l’Atzeneta ha empatat sorprenent el públic congregat per segona vegada al veí estadi d’Ontinyent. I és que el partit es va suspendre en primera convocatòria per la pluja i el vent fa dues setmanes.

Empat i remuntada

Havien passat només tres minuts del gol del Saragossa quan una centrada des de la banda esquerra passava de llarg sobre la defensa visitant perquè Brandon anotara. Semblava increïble, els taronja havien empatat.

Però la cosa no acabaria ací. Al 69, ja a la segona meïtat, el porter Poussin errava amb estrèpit i el seu rebuig colpejava en Unclés, que estava pressionant-lo. Còmodament feia el 2 a 1. Impensable

Els últims 20 minuts han estat de pressió total del Saragossa i de resistència numantina per part de l’Atzeneta. Els aragonesos han pogut empatar en dues grans ocasions. Primer Azor, i després Mourinho en el descompte, han estat massa a prop. Però a la fi s’ha confirmat la gesta atzenetenca.

Els de la Vall d’Albaida estaran en la segona roda de la Copa del Rei. Un Primera dels que no juguen la Supercopa d’Espanya serà el rival.

Fitxa

Reial Saragossa: Poussin; Juan Sebastián (Mesa, 85), Lluís López, Mouriño, Luna; Toni Moya (Francho, 78), Vaquero (Jaume Grau, 67), Valera, Bermejo; Sergi Enrich (Azón, 67) i Mollejo (Vallejo, 78).

Atzeneta: Ferri; Ballester, Porcar, Giménez, Camps; Carrasco (Adrián, 77), Gorxa (Uclés, 67), Ramírez, Javi García (Gomis, 77); Brandon (Casti, 67) i Encada (Martí, 77).

Gols: 0-1, min. 20: Mollejo. 1-1, min. 23: Yarce. 2-1, min. 69: Uclés.

L’incendi de Montitxelvo ja no té flama i podria ser d’origen humà però no se sap si intencionat

0

2600 són les hectàrees que ha cremat en l’incendi que des de dijous crema territori forestal de les comarques de La Vall d’Albaida i La Safor. El foc està perimetrat i ja no hi ha flames. Pel que fa l’orígen, podria ser humà però no se sap si intencionat.

Les autoritats confirmen que el fo està peimetrat, cercat i pràcicament controlat, tot i que no extingit. El vent continua sent un perill i podria reavivar el foc en qualsevol moment. Per això, els bombers, com es pot comprovar al vídeo adjunt a la notícia, treballen sense descans apagant xicotetes flames.

Des de la delegació de govern s’ha admés que el foc es va registrar al costat de la depuradora de Montitxelvo, i que després, ràpidament, el vent el va propagar per tota la comarca, arribant pràcticament al terme de L’Orxa, ja a la província d’Alacant.

El número d’hectàrres cremadades arriba a les 2.600, un mal irreparable. Pel que fa a l’origen del foc, el govern no descarta que fora humà, però no poden assegurar que fos intencionat.

Mentre, des de dissabte a la nit, a poc a poc, els 850 veïns desallotjats i els 6000 confinats sobretot en els pobles de Castellonet i Terrateig, estan tornant a les seues cases i a la normalitat.

Sembla que aquest malsón arriba a la seua fi.

Bèlgida celebra la seua ‘Enfarinada’

0

Bèlgida ha celebrat aquest dissabte la seua tradicional Enfarinada, un dels actes centrals de la festa de Carnestoltes amb més de cent anys d’història.

Centenars de persones s’han reunit a la plaça de la Constitució des de primera hora de la vesprada i s’han unit per fer el recorregut pels carrers del municipi valldalbaidí amb les disfresses més originals.

Una manera molt especial de celebrar els Carnestoltes i amb participació directa dels quintos.

Ara La Vall els ofereix aquest complet reportatge en vídeo.

Víctor Expósito reapareix parant dos penals per a mantenir l’esperança de L’Olleria en Xàbia (1-1)

El partit no podia ficar-se més costera amunt amb dos penals i expulsió just abans i després del descans, però Víctor Expósito s’ha fet gran per a mantenir l’esperança d’un L’Olleria que ha acabat firmant un més que meritori i treballat empat en Xàbia.

El partit ha arrancat amb una doble ocasió molt clara per als locals, parant en primera instància Víctor Expósito i rematant fora en el posterior rebuig. La resposta ha arribat abans del quart d’hora amb una centrada de Lucho des de la línia de fons i s’ha produït un rebuig que Nico Cháfer no ha connectat amb encert en una posició molt franca, mentre que als dos minuts un córner l’ha rematat Lucho i el cuir s’ha estavellat en el travesser. Seguia insistint el conjunt vidrier i en el 18’ Emilio Gil ha conduit des del mig del camp i després de diversos regats ha disparat desviat.

Controlava L’Olleria però el primer en colpejar ha sigut el Jávea en el minut 25 després d’un rebuig d’Alejandro Tormo que ha caçat Marcos Bisquert per a afusellar. Podria haver arribat l’empat a la mitja hora, en un tir de Nico Cháfer després d’una passada d’Emilio Gil però Tonet ha estat molt encertat baix dels pals, i en el 37’ en altre tir del mig punta visitant. També podria haver arribat el 2-0 entre mitges després d’una triple ocasió local, amb xilena inclosa entre elles i el central Raúl Mollà acabant salvant baix pals. I just abans del descans el Jávea ha gaudit d’un penal de Lucho molt protestat ja que s’ha reclamat que ha sigut fora de l’àrea i damunt el defensa ha estat expulsat, però Víctor Expósito ha parat la pena màxima.

Penals i expulsió molt protestats tenint en conter els criteris en situacions similars de partits anteriors

Després del descans, L’Olleria ha eixit dispost a empatar quant abans millor malgrat comptar amb un home menys, però als set minuts s’ha tornat a xiular penal desprès de que Marc Tormo toqués el cuir amb la mà dins l’àrea i de nou el col·legiat no ha dubtat en expulsar-lo, quan en jornades anteriors accions tant com l’anterior com aquesta no han estat castigades amb roja directa tenint en compte els últims ajusts en la normativa. De nou ha aparegut Víctor Expósito per mantenir les esperances de l’equip, convertint-se en gran protagonista al parar dos penals després de moltes jornades sense jugar. Amb dos futbolistes menys, L’Olleria no ha tingut més remei que passar a jugar amb un 1-4-3-1 i els futbolistes s’ha buidat sobre la gespa per a traure avant un partit molt complicat.

Aquest fet ha provocat que el partit es tornara totalment boig, amb L’Olleria intentant empatar mentre que el Jávea també disposava de moltes centrades a l’àrea i ocasions durant el segon temps, però una vegada més la defensa ha estat molt solvent. Per la seua part, els vidriers han aconseguit empatar al minut 62 després d’una bona triangulació entre Nico Cháfer, Álex Díaz i Francesc que ha culminat l’ariet de Xàtiva en el primer pal. També han gaudit de bones ocasions, com una en la que Emilio Gil ha regatejat a diversos rivals fins plantar-se davant del porter i buscar a Francesc, però la passada l’ha caçat Tonet, o altra en la que Gonza ha centrat per a Francesc i en posició escorada ha rematat alt. També ho han intentat Yeray Pastor i Nico Cháfer, però en una el cuir s’ha marxat fora i en altra ha tornat a aparèixer Tonet.

El dimecres es juga el partit d’octaus de La Nostra Copa en La Solana

Meritori punt el aconseguit pels pupils de Jose Jaime Alemany i Roberto Carlos Navarro, que s’han buidat sobre la gespa per a traure un empat amb dos futbolistes menys durant més de mitja hora. A més, el Castellonense també ha empatat, aixina que els vidriers mantenen l’avantatge de 9 punts respecte a quedar-se fora dels llocs de promoció, mentre que l’Olímpic, que és tercer amb 8 unitats menys, juga demà en La Font d’En Carrós. La pròxima cita per als de La Vall d’Albaida serà el partit d’octaus de La Nostra Copa, que està previst per al dimecres 15 a les 20:15 hores davant el Cullera en La Solana i a partit únic.

FITXA TÈCNICA:

CDF JÁVEA: Tonet; Joan Bataller (Kick, 69’), Mario Izquierdo, Marcos Bisquert, Víctor Caturla, Luis García, Paco Gázquez (Adrià Ramis, 69’), José Cabo (Álvaro Tiscar, 6’), Carlos Bisquet, Javi Hernández (Adrián Gil, 75’) i David Buigues.

L’OLLERIA CF: Víctor Expósito; Raúl Mollà, Álex Pantoja, Emilio Gil (Samuel, 79’), Alejandro Tormo (Gonza, 79’), Víctor Muñoz (Francesc, 46’), Nico Cháfer, Marc Escrivà (Yeray Pastor, 56’), Nico Albiñana (Marc Tormo, 21’), Álex Díaz i Lucho.

GOLS: 1-0 Marcos Bisquert (25’); 1-1 Francesc (62’).

AMONESTACIONS: Als locals David Buigues (41’), Álvaro Tiscar (50’) i Marcos Bisquert (78’); i al visitant Emilio Gil (40’). A més ha expulsat als visitants Lucho (45’) i Marc Tormo (52’) per roja directa.

Atracament de pel.lícula en un banc de La Llosa amb un detingut i un fugat

0

https://www.youtube.com/shorts/Z_MyQGubmts

És la notícia del divendres de la que es parla en totes les tertúlies i converses a les comarques. Atracament de pel.lícula a un Caixabank de La Llosa que ha acabat amb un detingut i un altre atracador fugit. La intervenció del veïnat ha estat fonamental.

Eren al voltant de les dos de la vesprada, quan s’ha registrat el succés, amb tirs de pistola inclosos. Dos atracadors han entrat en l’oficina de CaixaBank en La Llosa de Ranes i en eixir, han estat interceptats per veïns i agents de la Guàrdia Civil i de la policia local.

Els CSI de la Guàrdia Civil han reconegut al detall tota la zona certificant els dispars i classificant les proves que han deixat els atracados.

Un dels atracadors, com es pot veure al vídeo que el veïnat ha gravat i ha circulat per whatsapp, portava al director de l’oficina d’ostatge i en veure la resistència plantejada pels veïns i els agents, l’ha soltat i ha fugit i encara el busquen les forces de seguretat. L’altre atracador ha estat reduït pels vianants.

Sobresalt pert a la tranquil.la localitat que ha vist alterada la seua quotidiana vida per aquest succés perquè els atracadors han retingut dins clients i empleats de la sucursal mentre els registrava el robatori.

La setmana més dura del juí a Jorge

0

Ha conclòs una de les setmanes més intenses del juí Alqueria, pel qual la Justícia demana 8 anys de presó i 20 d’inhabilitació política per a Jorge Rodríguez, l’alcalde d’Ontinyent. Aquesta setmana, un dels investigadors del cas ha reconegut obertament que Jorge era perfectament coneixedor del que suposava donar per vàlids els contractes d’alta direcció que han provocat aquest cas judicial.

Setmana intensa i dura per a Jorge Rodríguez, qui ha hagut d’escoltar en boca d’un dels investigadors policials “que el president de la Diputació (Jorge) era coneixedor de tot el que passava i de les conseqüències que podia tindre aprovar eixis contractes d’alta direcció”.

A banda de Jorge (aleshores PSOE), la cogerent de la responsable de Divalterra, Agustina Briones (Compromís), també estava advertida per part dels tècnics de l’entitat i també externs, de les arbitrarietat que suposa signar 7 contractes a persones relacionades amb els dos partits que conformaven el Botànic.

Fins a ser mails van rebre per part dels tècnics i als quals, sembla, no van fer cas.

D’altra banda, la interventora general de l’Estat va assegurar en la sessió de divendres que les contractacions van vulnerar la legalitat en aspectes com ara la Llei de contractes o l’Estatut bàsic de l’ocupador públic. Va insistir en la idea que la contractació en les administracions no es poden fer de qualsevol manera i que sí que existeix una reglamentació ben clara.

Rafa Lurbe defensa el creixement sostenible de l’empresa ontinyentina en l’obertura de curs del campus d’Alcoi de la UPV

0

L’empresa ontinyentina MLS Textils-Lurbel, ha estat la protagonista de l’obertura de curs a la Politècnica d’Alcoi amb la seua lliçó inaugural i en la qual ha exposat el procés de creixement d’una de les marques més potents i conegudes de la Vall d’Albaida. Rafa Lurbe demanà el rector, José Capilla, estudis universitaris en les Comarques Centrals per a superar la manca de perfils altament qualificats.

L’Aula Magna de l’Edifici del Viaducte ha acollit aquest dijous l’acte d’obertura oficial del curso 2022-2023 amb la presència del rector, José Capilla, el director del Campus d’Alcoi, Pau Bernabéu i el president d’ATEVAL, Pepe Serna.

La lliçó inaugural ha corregut a càrrec de Rafa Lurbe, considerat per la Universitat com un referent de la innovació, la superació i la diversificació d’un sector tan castigat com és el del tèxtil.

Rafa Lurbe ha exposat amb tots els detalls el procés de creixement de la seua empresa, d’origen familiar, i com – a poc a poc – ha sortejat totes les crisi i impediments que els mercats i la conjuntura global els han plantejat.

El benestar i la vinculació de les persones empleades pel grup, la constant inversió en innovació i la recerca de productes que responen a la demanda del sector són bàsicament les claus de l’exit de la marca Lurbel i de MLS.

El CEO de l’empresa especialitzada en roba esportiva i adaptada a les necessitats sanitàries de les persones, va acabar la seua conferència reclamant el rectorat estudis superiors en Engenyeria Tèxtil que solucionen la mancança de professionals qualificats per al sector.

Jorge Rodríguez, Ricard Gallego i Manuel Reguart s’enfronten des d’aquest dilluns al juí pel cas Alqueria

0

A partir de les 10 del matí d’aquest dilluns i fins el 25 de novembre, se celebra a València el juí contra 15 persones acusades de pressumpta simulació de contractes d’alta direcció en l’empresa pública DIVALTERRA. Entre els acusats, l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i els assessors, Ricard Gallego i Manuel Reguart. La Fiscalia demana 8 anys de pressó i 20 d’inhabilitació pública. L’acusació popular, 18 de pressó.

Màxima expectació mediàtica en tota la Comunitat, perquè aquest dilluns comença el juí del cas Alquería. Jorge Rodríguez, Ricard Gallego i altres 13 persones estan acusades de presumpta simulació de contractes d’alta direcció entre 2015 i 2018, quan Jorge era president de la Diputació i Gallego, assessor. Presumptament, els contractes beneficiaven simpatitzants del PSOE i de Compromís. Els delictes tipificats són prevaricació i malversació.
El jutge instructor considera que hi podria haver un perjuí econòmic per a les arques públiques d’1,1 milions d’euros.

Entre 8 i 18 anys de presó
La Fiscalia anticorrupció demana 8 anys de presó i 20 d’inhabilitació política per a Jorge Rodríguez, Reguart i Ricard Gallego i per als dos exgerents de l’empresa pública de la Diputació (Divalterra), Agustina Brines i José Ramón Tiller.
El Partit Popular, com a acusació particular, demana 18 de presó i que durant 15 anys no puguen ocupar un lloc públic.

A conseqüència d’aquest cas, Jorge Rodríguez i Ricard Gallego van estar detinguts una nit i van haver de dimitir dels seus càrrecs a la Diputació. Fora del PSPV, fundaren el seu propi partir (La Valls ens Uneix) amb el qual aconseguirien la majoria absoluta en 2019 a Ontinyent.

Rodríguez, Reguart i Gallego tenen ara l’oportunitat de defensar-se de les acusacions, perquè el seu futur polític està en joc (en el cas de Jorge i Ricard, perquè Reguart ja no està en política). I és que, en el cas que es dictamine inhabilitació pública, haurien de deixar l’Ajuntament.

Les plantes fotovoltaiques d’Albaida revertiran 23 milions d’euros a la comarca

Llocs de faena, terrenys privats en desús que ara els arrendarà l’empresa i 23 milions d’euros que aniran directes a la comarca, principalment en forma d’impostos. Són alguns dels beneficis que l’empresa IM 2 revertirà a la zona. Ja tenen el vistiplau de Medi Natural per a les dos plantes d’Albaida.

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició energètica de la Generalitat Valenciana ja ha emés informe positiu per al desenvolupament de les plantes IM2 ALBAIDA 1 i 2 totes dues de 41,8 MWn de potència.

Els projectes els està tramitant la companyia valenciana IM2 Energia Solar i s’emmarquen en l’estratègia que l’empresa té de desenvolupament, construcció i operació de projectes solars fotovoltaics i d’hidrogen verd en la Vall d´Albaida.

Segons IM2, “les plantes persegueixen l’objectiu de revitalitzar el danyat teixit industrial d’aquestes comarques mitjançant la generació d’energia elèctrica i la dotació d’infraestructures que permeten proveir d’electricitat sostenible, segura i abundant a les industrials locals“.

Es construirà una subestació elèctrica per a donar viabilitat al polígon industrial “Sandon”, ara mateix aturat en el seu creixement per falta de recursos econòmics i capacitat energètica.

Les plantes d’Albaida suposaran una font de riquesa col·lectiva, generació d’ocupació i progrés a la comarca. Durant la vida útil del projecte, les arques municipals rebran 8,8 milions d’euros en impostos i els propietaris dels terrenys en concepte d’arrendament 14,3 milions.

IM2 defensa que en el disseny s’han tingut en compte els més alts estàndards d’integració paisatgística – estan allunyats de nuclis poblacionals -, respecte per l’entorn i integració amb la naturalesa local. El 80% dels terrenys utilitzats estan abandonats, així que aquesta actuació servirà per a donar un ús social al territori.

La inversió serà enterament realitzada per l’empresa valenciana IM2 Energia Solar, a través de la seua matriu – també valenciana, Umbrella Solar Investment. Una empresa que acaba d’eixir a borsa (índex BME Growth d’empreses espanyoles emergents), consolidant el seu creixement i expansió sostenible en el mercat nacional i internacional.

Rigorós compliment de les normes mediambientals

IM2 ha demostrat el seu total respecte per l’entorn natural i de les normes paisatgístiques durant els quasi 20 anys de trajectòria de la companyia a Europa i Amèrica Llatina. Tots els projectes respecten minuciosament el medi ambient i compten amb les polítiques d’integració paisatgístiques més avançades del moment.

Les plantes d’Albaida permetran, a més, el pasturatge solar entre les seues instal·lacions i podran albergar la producció de mel ecològica tal com succeeix ja en instal·lacions d’IM2 a Xile que treballen a ple rendiment des de fa anys.

El comunicat de premsa diu que els projectes solars a Albaida no interfereixen en espais naturals, ni afecten zones habitades per fauna o flora protegida, no ocupen terrenys forestals, no afecten arbres monumentals, ni a l’amplària legal de cap via pecuària. El tancat perimetral previst per a la instal·lació s’ajusta al que es disposa en la normativa vigent i permet el pas de la fauna autòctona

IM2 Energia Solar

IM2 és una empresa valenciana amb socis majoritaris valencians, que col·labora amb el seu entorn al compliment dels objectius del Pla Nacional Integrat d’Energia i Clima 2030 (PNIEC) i la lluita contra la crisi climàtica i energètica amb projectes d’alta qualitat que deixen la pràctica totalitat dels beneficis dins de la pròpia comunitat, en tindre integrat dins de l’empresa, el desenvolupament, la construcció, l’operació i manteniment i l’explotació de l’actiu durant tota la vida útil.

IM2 forma part del grup Umbrella, que ha desenvolupat i és propietària d’una cartera de 14 projectes solars fotovoltaics situats a les regions d’Extremadura, Andalusia i Comunitat Valenciana a Espanya, sumant una capacitat total de 212 MWp

Plataforma i portaveus dels grups municipals d’Albaida es mostren contraris al model energètic de les macroplantes fotovoltaiques

Reunió conjunta dels Portaveus Municipals d’Albaida amb la Plataforma en Defensa del Territori de la Vall per a escoltar les impressions i opinions sobre les plantes fotovoltaiques que està previst s’instal.len al terme municipal d’Albaida.

Els portaveus han fixat una postura comuna i unànime alineada amb la Plataforma i que resulta contrària “a aquest projecte i l’aposta per un altre model energètic més conscient del territori.

D’altra banda, grups municipals i plataforma s’han compromés a fer un seguiment molt efectiu i treballar en accions informatives adreçades a la ciutadania.

Assistiren els portaveus, Alejandro Quilis, per Compromís, Josep Penadés, del PSPV, JUan Carlos Roses, del PP i Ignacio Soler, dels No adscrits.

D’altra banda, la Plataforma, aprofitant la celebració de la Fira d’Albaida, ha penjat una pancarta reivindicativa.

Juli, reforç ‘bomba’ per a la davantera de l’Ontinyent 1931

0

Les xarxes socials del club han anunciat el fitxatge de Julian Cerdá Vicente, conegut futbolísticament com Juli. Als 41 anys, podria penjar les botes al club del Clariano.

El 8 d’agost farà els 41 anys. Un rodamons del futbol que ha aconseguit ascensos a primera divisió amb la samarreta de l’Alabés o el Rayo Vallecano.

És un futbolista de gran nivell, davanter habilidós i un vertader mal de cap per a les defenses. En els últims tres anys ha jugat al Deportivo Alcoyano.

Arriba a Ontinyent on es posarà a les ordes del míster blanc i negre immediatament. Un fitxatge que alça notablement el nivell de la plantilla i que ha causat molta expectació entre l’aficionat ontinyentí tal com es pot comprovar a les xarxes socials.

Juli ha jugar a l’Alcoyano, Benidorm, Poli Ejido, Elx, Alabés, Rayo Vallecano i Hèrcules, entre d’altres.

Rebeca Torró, consellera de Territori

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha confirmat aquest dissabte al migdia que l’ontinyentina Rebeca Torró serà la nova consellera de Política Territorial, almenys l’any que resta de candidatura.

El Conseller d’Economia Sostenible, Rafa Climent, cessava divendres de vesprada a Rebeca Torró de les seues funcions e secretaria autonòmica d’eixe departament del Consell i les travesses apuntaven que ocuparia la cartera de Territori. Tal com estava previst, a les 12 del migdia d’aquest dissabte, s’ha fet oficial el nomenament per part del president de la Generalitat, Ximo Puig.

La cartera que liderarà és la de Territori que ocupa encara Arcadi España, per a qui Ximo Puig, ha preparat una macro conselleria centrada en l’obtenció de fons europeus: La d’Hisenda, en substitució de Vicent Soler.
Rebeca Torró ha estat fins a aquest divendres secteraria autonòmica d’Economia i ha estat destituïda pel conseller Climent a petició del partit socialista en previsió d’acollir un nou lloc de responsabilitat. Torró dirigirà les infraestructures de la Comunitat Valenciana, almenys fins el 2023, quan es convocaran les eleccions autonòmiques i locals.

Nascuda ‘1 d’abril de 1981 a Ontinyent, és llicenciada en Dret sense que haja exercit. Va entrar en política el 2007 com a regidora de l’Ajuntament de la seua localitat.

L’ex tinent d’alcalde d’Ontinyent es va convertir en una de les figures destacades en l’arribada de la giga factoria de bateries de Volkswagen a Sagunt.


Una responsabilitat importantíssima i que li podria dur a liderar la candidatura del Partit Socialista en les pròximes eleccions de 2023 i disputar-li l’alcaldia Jorge Rodríguez.
Rebeca Torró que va tindre un paper preponderant en els primers mesos de la pandèmia amb les gestions per a la importació de material sanitari.


Torró fou la secretaria general d’Ontinyent, càrrec que ara ocupa Patri Folgueras, altra de les regidores de pes en el govern de Jorge Rodríguez en l’època abans que esclatara el cas Alqueria.

L’Ontinyent 1931 assetja el líder amb una gran remuntada (2-1)

Els de Roberto Bas han derrotat al segon classificat, el CDF Jávea, amb dos gols just a l’inici de la segona meitat.

Després d’una victòria molt important i amb la fira omplint d’alegria la ciutat, l’Ontinyent 1931 buscava derrotar a un dels millors equips de la categoria, el CDF Jávea, per col·locar-se segon a la classificació, i així ha sigut.

Un golàs i poc més

La primera part va tindre molt poc de joc, sobretot als primers minuts. Als moments inicials cap dels dos equips aconseguia tindre el control del baló, i les ocasions brillaven per la seua absència. A més, el partit començava amb la lesió de Quintana per als visitants al cap de 5 minuts del xiulit inicial.

Amb les dos defenses molt segures, els davanters no podien apropar-se a la porteria contrària, per això, Javi es va haver d’inventar-se una genialitat per obrir la llanda amb un golàs de volea des de quasi mig del camp. Així, el jugador del CDF Jávea aprofitava que Ivelin estava molt avançat, i no va poder arribar a parar-la.

Als instants posteriors al gol dels visitants, l’Ontinyent 1931 va reaccionar i va fer un pas endavant. Els de Roberto Bas van crear dubtes sobre la porteria de Josep Ivars amb ocasions com una de Jorge García que se’n va anar rosant el pal o una de Pablo Francés a l’esquena de Cristian que finalment va sufocar el porter visitant. L’Ontinyent 1931 se n’anava al descans per darrere al marcador, però sense haver fet mal les coses.

Remontada exprés

Si la setmana passada la reacció dels ontinyentins després del descans va ser formidable, aquesta vegada ha tornat a ser així. Els blanc-i-negres eixien al camp com avions per remuntar l’encontre en tan sols 10 minuts.

Al minut de començar la segona part, Pablo Francés va començar a córrer des del mig del camp, i va regatejar a un gran nombre de rivals fins arribar a l’àrea contrària. L’extrem ontinyentí va retallar cap a dins i va definir al segon pal per empatar l’encontre amb un golàs.

Just deu minuts després del gol de l’empat va arribar el de la remuntada. Un gran contraatac de l’Ontinyent 1931 va acabar amb un retall de Lluis Felipe dins l’àrea que va deixar a Cristian en el piso. El defensor del CDF Jávea va cometre un penal que va convertir Matías Aquino, a pesar que Josep Ivars va endevinar per on anava el tir.

El ritme frenètic dels primers minuts de la segona part va continuar fins al final. En canvi, l’Ontinyent 1931 va saber mantenir l’avantatge per emportar-se els tres punts, a pesar que els dos equips van tindre ocasions per canviar el marcador.

Amb aquesta victòria l’Ontinyent 1931 escala fins a la segona plaça i se col·loca a tan sols un punt del nou líder, el CF Gandia, equip al qual s’enfrontarà la pròxima setmana.

FITXA TÈCNICA:

ONTINYENT 1931 CF: Ivelin Popov; Paco Sáez, Rubén Bella, Marc Tormo, Rafeta; Alberto Osoro, Jorge García (Diego Cambra (81′), Alexandru (Víctor Fuentes 65′); Lluís Felipe (Chimo Reig 65′), Pablo Francés (Alejandro Peiró 81′) i Matías Aquino

CDF JÁVEA: Josep Ivars; Corbalán, Cristian, Paolo, Llamas (Juli 65′), Marcos (Elian 65′), Javi, Héctor, Fran, Quintana (Cabo 6′) i Tali

GOLS: 0-1 Javi (28′), 1-1 Pablo Francés (45′), 2-1 Matías Aquino (P, 54′)

ÀRBITRE: Francisco José Oliver López. Amonesta als locals; Pablo Francés (16′), Rubén Bella (26′), Rafeta (62′), Alejandro Peiró (81′) i als visitants;

ASISTENT 1: Adrián Arcas Ñeco

ASISTENT 2: Álex Francisco Migallón Tárraga

La policia busca els agressors nazis que han colpejat en ple carrer de València un jove d’Atzeneta

La Fiscalia de València investiga els fets ocorreguts la nit de diumenge al barri de Sant Josep de València. En declaracions a ÀPUNT, ha admés que un grup de xics amb roba i simbols nazi el van colpejar perquè -seimplemen-portava una samarreta on es podia legir “classe treballadora’ en llengua anglesa.

Li diuen Alfredo Soler i té 22 anys. És d’Atzeneta d’Albaida i estudia i treballa a València. Els agressors podrien estar relacionats amb les penyes més violentes que acudeixen als partits del València.

Alfredo, en rebre puntades i tot tipus de colps per tot el cos fins i tot amb cadires, es va personar en el centre de salut més pròxim on el van atendre i van alçar un part que APUNT ha reproduït

Té colps al coll, els braços, l’abdòmen i les cames. Als agressors els poden denunciar per delictes d’odi.

Curiosament, ARA LA VALL el va entrevistar recentment en Atzeneta amb motiu de la crema de Falles; un esdeveniment fomentat per la Diputació.

Mº Amparo Canals sobre el conflicte futbolístic a Benigànim: “Amb temps i diàleg podríem arribar a unificar criteris i futbol”

L’alcaldessa de Benigànim fa un repàs a l’actualitat del poble de la Vall d’Albaida i valora el seu futur, a més de tractar assumptes polèmics com els que van succeir amb els equips de futbol del municipi.

Mª Amparo Canals Senabre, alcaldessa de Benigànim pel PSOE, du al front de l’Ajuntament durant dues legislatures. Tot i que la decisió no està presa, no descarta presentar-se a les pròximes eleccions. A més, fa una valoració de les festes, i tracta alguns dels temes més candents com la destitució de Cristóbal Barceló o el conflicte entre l’Ajuntament i el Benigànim CF.

Pregunta: Fa unes setmanes es van celebrar les festes patronals de Benigànim, tot i que foren unes festes atípiques a causa de la pandèmia. Quina valoració fa de les festes?

Resposta: Faig una valoració favorable, totalment. Van acabar el dia 6 de setembre i no hi ha hagut cap brot fins al dia de hui. En Benigànim teníem un poc de respecte, però hi havia un grup de festers que necessitaven ser festers i vam haver de canviar-ho tot. Hi havia toc de queda i se’n van complir totes les mesures de seguretat. Vam fer el camp de futbol com el lloc de festes, perquè així era totalment a l’aire lliure. L’organització va ser molt bona i em consta que la gent ho ha comentat així.

P: Espera que l’any que ve es puguen fer amb normalitat?

R: Jo crec que sí. Aconseguirem conviure amb aquesta pandèmia, perquè radicar-la evidentment no. Vivim amb altres tipus de virus i ens ensenyarem a viure amb aquest. Hem d’aprendre de tot açò que ens ha passat, però jo crec que sí que podrem celebrar els Moros i Cristians, per exemple, que aquest any han sigut els que han deixat d’estar en les nostres festes. Comença a parlar-se que podran fer-se determinats actes a partir del 27 d’octubre.

P: Queda satisfeta de la vacunació al seu poble?

R: Sí, nosaltres hem sigut un centre de vacunació massiva. Sé que la majoria de gent ha acudit i perquè és responsable, independentment de tot. Jo sempre he dit que el meu poble no ha fet res més mal que altres. Benigànim és un poble al qual acudeix molta gent, i a més les persones ixen molt d’ací per a treballar i la COVID-19 ha estat present entre nosaltres en massa moments.

“Crec que podrem celebrar els moros i cristians l’any que ve amb més normalitat”

P: Aquest estiu va destituir al tinent d’alcalde, Cristobal Barceló. Podria donar un poc més de detalls sobre les raons que van portar a aquesta decisió?

R: Va ser una decisió del grup municipal socialista. Feia un temps que hi havia hagut una pèrdua de confiança, i una deixadesa de les seues funcions. Vam fer una reunió extraordinària per a parlar d’aquest tema, i per unanimitat vam decidir que aquest regidor quedara fora del grup municipal socialista.

P: L’any passat hi va haver discrepàncies amb l’antiga directiva de la UD SIA Benigànim, que van acabar en la fundació del Benigànim CF. Aquests directius van dir que van haver unes promeses per part de l’ajuntament que no se’n van complir. Vol dir alguna cosa respecte a aquestes declaracions?

R: Realment no, perquè jo no estava present en eixes converses. No puc dir el que alguns dels meus companys van dir. A més, aquesta persona ja no forma part del nostre grup. Hi va haver una sèrie de discrepàncies a molts nivells. S’ha fet un altre equip de futbol paral·lel al que ja hi havia, i jo crec que el temps i potser d’una forma dialogant podrem consensuar altra vegada.

P: La seua predisposició és bona davant un equip nou que ha tingut discrepàncies amb alguns dels seus homes de confiança?

R: Amb temps i diàleg podríem arribar a unificar criteris i inclús a unificar futbol. Benigànim no és un poble tan gran com per a tindre tant. Podrà donar-se el cas que podrem anar unint o arribant a acords perquè hi haja més harmonia o unió.

P: Aleshores, el que vosté vol és que els dos equips s’unisquen?

R: Tampoc sé si és la paraula exacta, el d’unir-se. Però potser sí que podríem arribar a un cert consens.

“El grup municipal va destituir a Cristóbal Barceló perque feia un temps que hi havia hagut una pèrdua de confiança, i una deixadesa de les seues funcions

P: Aquesta és la seua segon legislatura. De què se sent més orgullosa?

R: És un orgull ser la representant del meu poble i gestionar els recursos d’aquest. És treballar per Benigànim i em sent orgullosa de quasi tot. De tot potser no, perquè després sempre hi ha coses que s’hagueren pogut fer millor o d’altra forma. Però, tot s’ha fet en molt bona voluntat.

P: L’efecte de la covid ha fet una crisi tant sanitària com econòmica molt dolorosa. Com veu el futur de Benigànim als pròxims anys?

R: En Benigànim i en tot el món. Aquest és un poble que té capacitat per a recuperar-se. Com ja he dit abans, crec que de totes les decisions s’ha d’aprendre, i per això, el futur de Benigànim està ben encarat. L’ajuntament ha fet una campanya d’ajuda i hA baixat taxes i impostos. Altres els hem deixat perquè no pugen. En això estem i seguirem estant.

P: Des del futur de Benigànim fins al seu futur. Es presentarà a les pròximes eleccions?

R: Això és una decisió que encara està ahí. La tempte, però no puc dir-ho encara. Ja es veurà d’ací a poc temps.

Ara La Vall, parlar de les nostres coses



Amb l’arribada de l’octubre, i després d’un procés intens de preparació i de creació d’un equip consistent, format i 100 % de la Vall d’Albaida, tenim el gust de presentar a la Societat de la Vall Blanca un nou mitjà de comunicació.


ARA LA VALL és un mitjà de comunicació digital natiu que naix amb una clara vocació: La de ser un altaveu d’aquelles coses que passen en aquesta comarca. Un canal informatiu que té com a principis fundacionals la Pluralitat, la democratització del Periodisme, la immediatesa i Proximitat.


En l’era de la Globalitat i les xarxes socials, en un moment de la Història on en dècimes de segon ens podem comunicar amb l’altre hemisfèric, cada vegada és més demandada la informació local. Què passa en el meu barri, com ha quedat el meu equip o a quina hora comença la festa del municipi del costat.


Proximitat i immediatesa. Informar d’allò que passa en casa nostra i l’abans possible. És el model periodístic més actual, més Fidel a les necessitats dels nostres lectors.


ARA LA VALL aposta per la gent de la comarca, amb periodistes, comunicadors, càmeres, editors de vídeo, col·laboradors i estudiants de comunicació i Periodisme en potencia. Tots i totes de la Vall, amb denominació d’origen.


Ens interessa tot allò que l’interesse a la gent de les comarques: El dia a dia, la Cultura, la Festa, l’esport, la política… I tot en llengua valenciana, la que hem heretat dels nostres pares i de la que ens sentim ben orgullosos.


Comptem amb tots i totes vostés, des de la Vall d’Albaida, però també amb els que resideixen fora per motiu laboral o pel motiu que siga. Ara disposaran d’un mitjà lliure, en valencià i que parla de tot allò que ens interessa, aprofundint en els nostres segells d’identitat.


Necessitem el suport de la Comarca per a informar del que realment els interessa. Per això estarem ben atents i pendents de les notícies que es produïsquen. Les que ens arriben i les que la nostra redacció buscarà i treballarà. No serem un digital que rep, talla i pega les notes que ens arriben. Volem incidir, volem rascar, volem ser crítics quan toque i lloar allò que estiga ben fet.


Comptem amb el suport de les empreses i les institucions per a fer viable el projecte, amb la inserció de publicitat i la contractació de productes audiovisuals. Amb tot l’empresariat, amb tots els Ajuntaments, Mancomunitat, Administracions de València i també dels comerços i negocis.


Comptem amb tots els alcaldes i alcaldesses com a representants dels pobles, que els han triat perquè complisquen amb uns mandats molt clars. També el de potenciar la Democràcia. I sense Periodisme no hi ha Democràcia.


Tota la Societat tindrà ARA LA VALL del seu costat, quan els necessite i per al que els necessite, sense servilisme, sense lligams, amb Llibertat, en valencià i defensant la Valle per damunt de tot.


Sigueu benvinguts tot i totes.


Ací ens teniu


L’EQUIP D’ARA LA VALL

Josep Antoni Albert (alcalde d’Albaida): “Estem invertint tot els esforços perquè Albaida siga un municipi que combine la Indústria, el Turisme i el Benestar”

0

L’alcalde d’Albaida ens atén amablement per explicar ARA LA VALL que té un pla car per a la localitat. Ara mateix estan immersos en la difícil tasca de traçar el futur i les prioritats que el marcaran en les pròximes dècades. Sí que té molt clar que Albaida ha de consolidar el Turisme i la Indústria. Dos sectors que generen estabilitat i d’ocupació per a la seua ciutadania. Albert felicita el naixement d’ARA LA VALL

ARA LA VALL -Com va l’experiència dels pressupostos participatius?

J.A.A. És la primera vegada que Albaida consulta la seua ciutadania sobre en què vol que l’Administració invertisca part dels seus diners. Hem engegat els pressupostos participatius amb més de 100 propostes plantejades per col.lectius i particular. Estem treballant ja en les votacions i la sel.lecció d’idees. És una experiència molt enriquidora per a tots. L’Ajuntament ha previst 30 mil euros per als pressupostos participatius i es triaran 3 propostes.

ARA LA VALL -Què ens pot dir del pla estratègic per a la localitat?

J.A.A. Estem clavats de ple en aquest pla. Un pla urbanístic, però que també servirà per a traçar el futur del municipi des d’un punt de vista global. Està clar que l’urbanisme és prioritat perquè marca moltes coses, especialment les infraestructures. Però també revisarem les línies estratègiques de futur d’Albaida en aspectes tan importants com ara la Cultura o la Mobilitat. Volen saber què volem per al futur.

ARA LA VALL -El Museu de Titelles és un gran valor d’atracció turística per a Albaida.

J.A.A. En efecte, per a nosaltres és molt important i és un segell d’identitat per al poble. Per això estem treballant en la millora de tot el que envolta el Museu. Per exemle, materialtzarem un pla d’usos del Palau per a tindre molt clar la relació entre el contingut i el continent. I no només, evidentment del Museu de Titelles i sí de tot el que acull el Palau, inclós tot el que té a veure amb els campaners i les campanes.

ARA LA VALL -Albaida està treballant pel respecte del Medi ambient en els usos diaris i les energies verdes.

J.A.A. Cert. Tenim molt present tot el que respecte a l’entorn, i avancem a poc a poc en coses molt concretes. Per exemple, de la mà de la Conselleria d’Economia, hem aconseguit un punt de recàrrega elèctrica per a vehicles. La resposta de la ciutadania ha estat excepcional, i ja hem demanat més punts.

ARA LA VALL– Albaida és turisme, però sobretot Indústria.

J.A.A. No ho perdem mai de vista. Som el que som gràcies a la Indústria, a les empreses, xicotetes i mitjanes que generen ocupació de qualitat i estabilitat en les famílies d’Atzeneta. També és un sector que permet consolidar habitants que a més, s’acomoden molt bé a Albaida. Per a millorar-la, no cal encetar grans projectes. Xicotetes grans accions com la millora dels polígons de la mà de l’IVACE ens ha donat un gran resultat. Ara treballem per a millorar el polígon Pla del Comte pel que fa a la zona verda i altres serveis. Qüestions com ara la fibra òptica, vigilància i altres serveis. La Generalitat ha invertit, a banda d’El Comte, en el de La Pedrera i El Laberint.

ARA LA VALL Què és l’Oficina de Transformació digital?

J.A.A. Per mità de la Diputació i la Cambra de Comerç de València, treballem en un programa que acosta les PIMES a mecanismes formatius que els ajuden a posicionar-se en el món utilitzant l’eina d’Internet. Albaida és el municipi de referència en aquest assumpte i hi participen 11 ajuntaments valecians.

ARA LA VALL Parle’ns d’altres projectes importants per a Albaida

J.A.A. No podem deixar de costat el Programa Edificant, gràcies al qual haurem rehabilitat el col.legi Elies Tormo amb una inversió de 5 milions d’euros. I ja estem perfilant el projecte per a l’escola Covalta, amb 1,7 milions previstos.
També construirem un centre de dia per als malalts d’alzheimer gràcies al Pla Convivint de la Conselleria de Mónica Oltra. Estem esperant que ens deleguen les competències, tot i que ho tenim enllestit. Un centre per a acollir 50 persones. Esperem tindre clar tot a finals de 2021. És un projecte importantíssim, de 800.000 euros i que ha estat reballat conjuntament per Caixa Ontinyent, l’Ajuntament i AMFAVA.

ARA LA VALL -Què li sembla el naixement d’ ARA LA VALL?

J.A.A. Volem donar-vos la benvinguda i l’enhorabona, perquè vos heu implicat en un projecte i un repte gens facil en l’actualitat. Com a alcalde d’Albaida i vicepresident de la Mancomunitat, reconec la tasca que feu i aneu a fer, practicant el Periodisme de Proximitat, vertebrant i informant des de primera línia i ben a prop. Una gran notícia perquè la ciutadania tinga accés a informació clara, precisa i per a tots i totes.

Rebeca Torró: “Economia ha invertit 6,5m€ al 2021 en La Vall d’Albaida”

0

La Jornada sobre Finançament Europeu organitzada a Ontinyent ha servit per parlar sobre la recuperació econòmica de les empreses.

La secretària autonòmica d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum, Rebeca Torró, ha obert la Jornada sobre Finançament Europeu per a empreses organitzada per la CEV, COEVAL i ATEVAL a Ontinyent aquest dijous.

Durant la seua intervenció, Torró ha explicat que la col·laboració entre l’administració pública i la privada “és vital” per a la recuperació econòmica. Si el sistema públic no ajuda a les empreses, aquestes no poden generar llocs d’ocupació i riquesa, afegia la secretària.

A més, Torró posava d’exemple la quantitat de 6,5 milions d’euros que la Conselleria d’Economia porta invertits en el que va d’any, en ajudes a les indústries, les àrees industrials i el comerç de La Vall d’Albaida.

Respecte als Fons de Finançament Europeu per al període 2021-27, la secretària autonòmica ha incidit en que aquesta injecció pressupostària suposa “un moment transcendental” per a la economia. Torró afegia també que en els pròxim anys, la Comunitat Valenciana rebrà de la Unió Europea una quantitat cinc vegades major que la dels últims vint anys; 21.000 milions d’euros.

Entregades les primeres entrades per al derbi de la germanor entre L’Olleria i Ontinyent 1931

El diumenge a les 18:00 hores es jugarà el gran derbi de La Vall d’Albaida entre L’Olleria i l’Ontinyent 1931 i els de La Solana ja han fet entrega de les 50 entrades anticipades a 5 euros per als socis blanquinegres.

Després de l’acord al que van arribar els dos clubs i del qual vam repassar tota la informació en aquesta publicació, el president de L’OlleriaJosé Navalón, ha fet entrega de les 50 entrades al preu reduït de 5 euros que l’Ontinyent 1931 vendrà entre els seus socis. L’acte s’ha produït en les oficines del Clariano i en tot moment s’ha pogut veure una bona molt relació entre el president del club vidrier i el de l’Ontinyent, Miguel Ángel Mullor, donant les dos directives el primer pas per a que aquest derbi siga una autèntica festa del futbol de La Vall d’Albaida.

“El que importa és fer una festa per al futbol de La Vall d’Albaida”

Cal remarcar que els dos presidents tenen la mateixa edat i han compartit vivències futbolístiques des de ben joves, i que tal i com ha afirmat José Navalón, “l’Ontinyent és un club amic amb el que sempre hem tingut molt bona relació, i estaria molt bé que tant La Solana com El Clariano s’ompliren i s’ho passarem bé, cadascun vol que guanye el seu equip però el que és més important és fer una festa per al futbol de la comarca”.

En la foto Miguel Ángel Mullor, el representant de les penyes de l’Ontinyent 1931, Manolo Soler, i José Navalón

Miguel Ángel Mullor, per la seua part, ha comentat que “tenim molt bona relació des de sempre i al final aquest partit ha de ser una festa, lògicament dins del camp cadascun mirarà pels seus interessos, però les bones relacions han d’estar i tenim que agrair-los de part de l’Ontinyent 1931 la bona predisposició que ha tingut L’Olleria, la directiva i en especial el seu president, per a que siga una festa i per a poder facilitar als nostres aficionats el poder anar allí a gaudir d’una bona vesprada de futbol”.

L’Olleria ha ampliat en un gran percentatge la seua massa social

Aquesta temporada La Solana ha vist reformada la seua grada i al mateix temps també ha vist un gran increment d’aficionats en els seus partits, gaudint d’una molt bona entrada en els dos primers encontres del curs en els que han exercit com a locals, així que s’espera un ambient de gala ja que amb l’acord i la proximitat de les dos poblacions, de bon segur que es desplacen mots aficionats d’Ontinyent, al igual que altres seguidors del futbol regional de la comarca que de ben segur no es voldran perdre la cita.

D’aquesta forma, José Navalón fa aquesta crida als aficionats: “ens agradaria que vingueren, ja que fa anys que no juguem contra l’Ontinyent i és un fet molt important, a més és d’agrair que aquesta directiva estiga fent un esforç tant gran durant aquests anys després de les dificultats que ha hagut a Ontinyent i és un gust veure a gent tant treballadora que en poc de temps haja aconseguit fer arribar a l’equip a Preferent”, remarcant també que “agraïm molt també el tindre eixa germanor, i li dic a les dos aficions i a la gent de La Vall d’Albaida que vinguen, que es bolquen tant en La Solana com en El Clariano per a que gaudeixin d’aquesta festa”.

“Volem que siga altra vegada eixe derbi tant bonic que ha sigut en altres anys”

Per la seua part, Miguel Ángel Mullor ha comentat que “la nostra afició és el nostre principal aval i poc els puc demanar perquè ho donen tot, el que sí que podem demanar és que gràcies a l’acord al que s’ha aplegat amb aquest club amicdeguem anar tots allí a animar i a recolzar a l’equip com sempre fem, i que siga un diumenge d’esportivitat, de bon futbol, de gaudir, de retrobar-se… i que siga altra vegada eixe derbi tant bonic que ha sigut en altres anys”.

S’inicia d’aquesta forma la venta d’entrades per a aquest encontre que cal recordar que costarà 10 euros per als aficionats en general, però que els socis de l’Ontinyent 1931 podran per una part adquirir una de les 50 entrades anticipades a 5 euros que estaran a la venta en les oficines de l’Estadi Municipal El Clariano tant dimarts com dijous de 18:00 a 20:00 hores, o en la taquilla de La Solana el dia del partit per 8 euros ensenyant el seu carnet de soci blanquinegre.

L’Alqueria del Futbol de ben segur que estarà present

Pel que fa als socis de L’Olleria CFla entrada serà gratuïta, al igual que els menors de 18 anys també podran accedir de forma gratuïta, fet que de ben segur propicia que tant la gent jove d’Ontinyent com els de L’Olleria i sobre tot els membres de L’Alqueria del Futbol, cantera vidriera, estiguen presents i puguen gaudir d’aquesta gran festa del futbol de La Vall d’Albaida.

Albaida decideix aquest divendres quins actes festers proposa a la Generalitat

Albaida tindrà festes. Segur. Les patronals, assegurades, amb les limitacions pertinents. Pregons, ‘arbolades’ i celebracions religioses. Aquest divendres, Ajuntament i Junta central de MiC es reuneixen per plantejar propostes per als Moros i Cristians.

A les 20 hores està prevista la reunió entre l’alcalde i responsables de la Junta Central de Moros i Cristians d’Albaida per a confeccionar una proposta formal d’actes per a les festes que haurien de començar el 8 d’octubre.

Josep Antoni Albert, alcalde del municipi, s’ha mostrat a ARAVALL esperançat, i confia a poder traure al carrer algun esdeveniment. “Però ens hem d’asseure amb els festers i festeres per parlar I fer una proposta realista”, argumentava l’alcalde. Una proposta que serà consultada a la conselleria de Sanitat per mitjà de la secretaria autonòmica, Isaura Navarro. Els temes més delicats, els de totes les localitats que tenen MiC: Desfilar en esquadra i la concentració de persones en els locals socials.

Pregó i himne
Les Festes de 2021, siguen com siguen, tindrà dues novetats. La primera, la lectura d’un pregó per primera vegada en la història de la Festa. I la segona, l’estrena de l’himne de les Festes. Un himne 100% albaidenc amb lletra de Guillem Soler i Jordi Llàcer i música de Juan Carlos Sempere. L’estrena serà el dia 9 d’octubre, la data en la què eixirien les entrades.

Festes patronals
Més fàcil serà gaudir de la Festa patronal en honor de la Mare de Déu del Remei perquè no hi ha tant de contacte entre persones. Així que, albaidins i visitants podran gaudir de quasi tots els actes a partir del 6 d’octubre. Hi haurà doble pregó el 26 de setembre. Les regines de les festes de 2020 i 2021, Maria i Gema, acompanyades per l’alcalde, pregonaran la Festa.


Els dies 5 i 6 hi haurà ‘Arbolada’ o ‘despetà’ de Sant Miquel. El 6 ofrena a la Verge del Remei i el 7, dia de la Patrona, missa, mascletada, processó i castell de focs.

Al voltant de 230 esportistes participaran este dissabte a l’Aquatló Escolar Ciutat d’Ontinyent

0

El pròxim dissabte 6 de juny, el Poliesportiu Municipal d’Ontinyent es convertirà en l’epicentre de l’esport combinat a la Comunitat Valenciana amb la celebració de la catorze edició de l’Aquatló Escolar Ciutat d’Ontinyent. Esta prova organitzada pel Club Triatló Ontinyent amb el suport de la Federació de Triatló de la Comunitat Valenciana i de l’Ajuntament d’Ontinyent formarà part de la Fase Provincial de València dels Jocs Esportius.

La primera cursa serà la de les i els esportistes de major edat (juvenils), amb eixida a les 09.00h des de la piscina d’estiu. Este primer aquatló del matí estarà format per un segment de 400 metres de natació i un bloc de carrera a peu de 2.000 metres que finalitzarà a la pista d’atletisme. Seguidament serà el torn de les categories cadet, infantil, aleví, benjamí i multiesport, en la qual les i els nascuts en 2019 hauran de completar un aquatló de 50 metres de natació i 250 metres de carrera a peu.

Joan Blasco, director tècnic del Triatló Ontinyent, convidava “a totes les veïnes i veïns d’Ontinyent a acostar-se al Poliesportiu Municipal per a descobrir un esport molt dinàmic i entretingut i en el que podran veure als xicotets i les xicotetes triatletes competint en un ambient immillorable”.

Per la seua part, Ferran Gandia, regidor d’esports de l’Ajuntament d’Ontinyent, apuntava que “l’Aquatló és una prova emblemàtica de l’arribada de l’estiu a Ontinyent i enguany, com en edicions anteriors, de l’inici de la temporada de bany a la piscina del poliesportiu, que començarà exactament després de finalitzar la prova. A l’Aquatló van a ser centenars de xiquets i xiquetes els participants, i convidem a la ciutadania a acostar-se al poliesportiu, animar-los, i gaudir d’aquesta prova que sempre és espectacular”.

Borja Giménez i el Guerola/Perfil 10 reforcen el lideratge en la Challenge Comunitat Valenciana

0

El corredor Borja Giménez i l’equip júnior Guerola/Perfil 10 del Club Ciclista Ontinyent continuen al capdavant de la Challenge Comunitat Valenciana després de la disputa aquest cap de setmana de la tercera i quarta proves puntuables del calendari, celebrades a Xàbia i Sant Vicent del Raspeig.

La formació ontinyentina va tornar a demostrar la seua solidesa col·lectiva en dos escenaris molt diferents, destacant especialment pel treball d’equip desenvolupat al llarg de les dues competicions. Els corredors del Guerola/Perfil 10 van ser protagonistes tant en la neutralització de fugues com en la incorporació de companys que havien quedat despenjats després de patir caigudes o incidències durant la cursa.

La primera cita del cap de setmana va ser el Trofeu Fogueres de Sant Joan de Xàbia, tercera prova puntuable de la Challenge. En aquesta competició, Borja Giménez va aconseguir una destacada segona posició després d’una cursa marcada per una escapada de 18 corredors. En el tram final, Xavier Arnal i el mateix Giménez van intentar trencar definitivament la prova. Arnal va acabar imposant-se en solitari, mentre que el corredor ontinyentí va creuar la línia de meta en segon lloc.

A més, el gran treball col·lectiu de l’equip va permetre que Federico Velázquez, Beltrán Raso, Iván Buleo i Pau Santamaria s’integraren en el grup capdavanter, contribuint decisivament a la victòria per equips del Guerola/Perfil 10.

Els resultats dels corredors ontinyentins a Xàbia van ser: Borja Giménez (2n), Federico Velázquez (7é), Beltrán Raso (9é), Iván Buleo (14é), Pau Santamaria (19é), Jorge Alarcón (21é), Joan Sanchis (24é), Javier Delgado (25é) i Enrique Montava (26é). Per equips, el Guerola/Perfil 10 va finalitzar en primera posició.

L’endemà, en el Critèrium de Sant Vicent del Raspeig-Trofeu Diputació, quarta prova puntuable de la Challenge, el conjunt ontinyentí va tornar a mostrar una gran implicació tàctica. Sobre un circuit semiurbà de 4,1 quilòmetres al qual es van completar 20 voltes, els corredors van participar activament en diverses escapades i van controlar nombrosos intents de fuga.

Un dels ciclistes més destacats va ser Federico Velázquez, present en tres escapades diferents i neutralitzat quan rodava en solitari a només huit quilòmetres de meta. Finalment, la victòria absoluta va ser per al sub-23 Raúl Mira, mentre que Marc Dolç va ser el primer corredor júnior classificat.

Per la seua part, Borja Giménez va tornar a pujar al podi amb una meritòria tercera posició, resultat que li permet consolidar encara més el lideratge individual de la Challenge Comunitat Valenciana.

A Sant Vicent del Raspeig, els corredors del Guerola/Perfil 10 van obtenir els següents resultats: Borja Giménez (3r), Pau Santamaria (16é), Jorge Alarcón (18é), Federico Velázquez (21é), Enrique Montava (23é), Joan Sanchis (24é) i Beltrán Raso (29é). En la classificació per equips, el conjunt ontinyentí va ser tercer.

A falta d’una única prova per a la conclusió de la Challenge Comunitat Valenciana, Borja Giménez lidera la classificació general amb 164 punts. També destaquen les posicions de Federico Velázquez, huité amb 92 punts; Jorge Alarcón, nové amb 91; i Beltrán Raso, desé amb 89 punts. En la classificació per equips, el Guerola/Perfil 10 manté el lideratge amb 39 punts, reafirmant-se com el conjunt més regular del campionat.

Amb aquests resultats, el Club Ciclista Ontinyent afronta l’última cita de la competició amb opcions molt favorables per mantenir tant el lideratge individual de Borja Giménez com la primera posició per equips de la Challenge Comunitat Valenciana.

Caixa Ontinyent reforça el seu suport a l’esport base amb un conveni amb la Fundació de l’Esport Il·licità

Caixa Ontinyent i la Fundació de l’Esport Il·licità han subscrit un conveni de col·laboració que reforça el compromís de l’entitat amb l’esport social, formatiu i inclusiu a Elx. Un acord en el qual han treballat el Director de l’oficina de Caixa Ontinyent a Elx, Álvaro Lizana, i la Presidenta de la Fundació, Isabel Antón.

La Fundació centra la seua activitat en l’esport base, amateur i inclusiu, amb una tasca que engloba des d’esdeveniments populars fins a programes d’iniciació esportiva per a jóvens. En el marc d’este conveni, Caixa Ontinyent participarà en dos de les seues iniciatives durant 2026: el Campus Esportiu d’Estiu, en les instal·lacions d’Altabix, és un campus multidisciplinari que alterna esport, jocs clàssics i altres activitats per a fomentar l’autodisciplina, la responsabilitat, l’esforç i el companyerisme entre els participants. I la Sant Silvestre Solidària, que se celebra el 31 de desembre, promou l’esport com a hàbit saludable i destina part de la seua recaptació a finalitats solidàries.

Esta col·laboració s’integra en l’aposta de Caixa Ontinyent per l’esport com a ferramenta de cohesió social i transmissió de valors, una línia d’actuació que l’entitat desenrotlla junt amb diferents clubs i fundacions esportives en les províncies de València i Alacant.

Com ha destacat el President de Caixa Ontinyent, “l’esport té un component social important, pel que aporta de formació, educació, disciplina, sociabilitat… El fet diferencial de Caixa Ontinyent és una actuació social ampla i variada, de xicotetes accions, però d’un valor incalculable, que es deu als nostres clients perquè són ells qui la fan possible”.

L’acord coincidix, a més, amb un any especialment significatiu: Elx ostenta en 2026 el reconeixement de Capital Mediterrània de l’Esport, consolidant la ciutat com a referent de l’activitat esportiva i dels hàbits saludables.

Ontinyent obri aquest dissabte la temporada de bany a la piscina municipal

0

Ontinyent obrirà aquest dissabte 6 de juny la nova temporada de bany a la piscina municipal. Ho farà després de la cel·lebració del XIV Aquatló Ciutat d’Ontinyent, que tindrà lloc de 9:00 a 13:00 hores, organitzat pel Club Triatló Ontinyent i l’Ajuntament, sent la prova puntuable per a la fase provincial de València dels Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana.

El regidor d’Esports, Ferran Gandia, explicava que “enguany hi ha novetats a la zona de bany perquè s’han fet diferents inversions en l’accés a la piscina, que era una demanda popular de la gent que utilitzava altres anys la instal·lació. A més de a l’accés, també s’ha invertit en diferents mobiliaris que estaran a disposició a partir de dissabte en la zona de bany, i també s’ha condicionat tot el recinte de les piscines, especialment dels voltants de la piscina olímpica, la piscina gran, en tasques de pintura”.

Abans de l’obertura al bany lliure per al públic en general, la piscina viurà en la jornada de dissabte l’Aquatló Ciutat d’Ontinyent, “una prova emblemàtica de l’arribada de l’estiu a Ontinyent on van a ser centenars de xiquets i xiquetes els participants, i convidem a la ciutadania a acostar-se al poliesportiu, animar-los, i gaudir d’aquesta prova que sempre és espectacular”. Ja de vesprada, i de la mà de la regidoria de Joventut, hi haurà tobogans i música a la piscina, una activitat gratuïta que es desenvoluparà entre les 16:00 i les 20:00 hores.

Ferran Gandia explicava que la ciutadania podrà fer ús de les instal·lacions fins al 3 de setembre. En concret, l’horari d’oci per al públic en general serà de les 10:30 fins les 20:30 hores ininterrompudament de dilluns a divendres; i dissabtes, diumenges i festius de 10:30 a 20:00 hores. Els clubs locals com el Club Natació Ontinyent o el Club de Triatló tindran disponibilitat especial fora d’estos horaris, i també faran ús les escoles d’estiu dels club esportius locals. Finalment, el regidor recordava que La piscina tornarà a tenir a disposició de les persones usuàries un servei d’hostaleria en les instal·lacions.

Ontinyent cedirà set habitatges del Delme a ADIEM per a un projecte de vivenda intergeneracional

0

L’Ajuntament d’Ontinyent cedirà a l’associació ADIEM els set habitatges situats a la Casa del Delme per a la posada en marxa d’un projecte pioner de vivenda intergeneracional destinat a persones amb problemes de salut mental. La iniciativa, presentada aquest dijous a les mateixes instal·lacions del centre, permetrà donar cabuda a entre 13 i 14 persones en un entorn que afavorirà la seua autonomia personal, la convivència i la inclusió social.

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, incidia en el valor social de la iniciativa, destacant que “Ontinyent és una ciutat que no deixa ningú enrere i que té una sensibilitat especial cap a les persones més vulnerables”. Segons explicava, el projecte permet donar resposta a una necessitat social real alhora que compleix la vocació original de l’edifici, en unes vivendes “que naixen amb l’objectiu de ser intergeneracionals, però també per ajudar persones que tenen dificultats afegides per desenvolupar una vida autònoma”. Rodríguez destacava igualment la importància de comptar a la ciutat amb una entitat de la trajectòria i professionalitat d’ADIEM, que permetrà consolidar i ampliar una experiència que ja havia donat bons resultats en una vivenda cedida anteriorment al barri del Cantalar de Sant Vicent.

La regidora coordinadora de la Casa del Delme, Sayo Gandia, destacava que amb aquesta cessió “el centre del Delme ja haurà complert totalment un dels objectius que es van plantejar des del principi, que era que tant l’espai multifuncional com les vivendes foren espais intergeneracionals capaços d’acollir projectes que fomentaren aquest model de convivència”. Gandia agraïa especialment la implicació d’ADIEM, “que ha facilitat que aquest projecte siga ja una realitat”.

Per la seua part, la regidora de Política per a les Persones, Paula Soler, incidia en la importància que se li dona des del Govern Municipal a la salut mental i la igualtat d’oportunitats, explican tque “a Ontinyent totes les persones tenen cabuda i sempre hem fet una aposta molt ferma en matèria de salut mental a través dels convenis i projectes que desenvolupem amb ADIEM”, manifestava. Soler recordava que les persones amb problemes de salut mental pateixen sovint una doble dificultat per accedir a un habitatge, ja que “moltes vegades tenen més complicacions per trobar una ocupació estable que els permeta disposar d’ingressos suficients i, a més, es troben amb les dificultats generals que existeixen actualment per accedir a una vivenda”.

Des d’ADIEM, el seu president, Vicent Sanchis, explicava que la iniciativa trasllada a la Comunitat Valenciana un model residencial que ha demostrat la seua eficàcia en països com el Regne Unit o els països nòrdics. Sanchis, que tenia paraules d’agraïment per a l’alcalde i les regidores, detallava que l’entitat serà l’encarregada de seleccionar les persones usuàries, completar l’equipament necessari dels habitatges i assumir-ne el manteniment. A més, explicava que les persones residents contribuiran amb una aportació simbòlica adaptada a la seua situació econòmica, amb l’objectiu de reforçar la corresponsabilitat i la valoració del recurs residencial, “un cost molt reduït i adaptat a cada cas, que quan siga necessari, la pròpia associació assumirà davant les situacions de major vulnerabilitat”, apuntava.

La cessió dels habitatges per part de l’Ajuntament serà totalment gratuïta i tindrà una durada aproximada de deu anys. El govern municipal espera poder aprovar pròximament l’acord en sessió plenària perquè les vivendes puguen començar a acollir persones usuàries el més prompte possible.

El Guerola-Club Ciclista Ontinyent participa en la prestigiosa ‘Vuelta al Besaya Cadet’

L’equip cadet Guerola-Club Ciclista Ontinyent ha participat en la Vuelta al Besaya Cadet, una de les competicions per etapes més prestigioses del calendari nacional de ciclisme base, disputada a Cantàbria i considerada una referència per a les joves promeses d’aquest esport.

La formació ontinyentina va compartir la prova amb 32 equips més arribats de diferents punts d’Espanya, reunint un dels nivells més alts de la temporada en categoria cadet. Durant diversos dies de competició, els corredors van afrontar un exigent recorregut que va combinar diferents tipus d’etapes i que va permetre als participants posar a prova les seues capacitats físiques, tècniques i tàctiques.

Més enllà dels resultats esportius, la participació en la Vuelta al Besaya suposa una experiència de gran valor per als joves corredors del club, que han tingut l’oportunitat de competir contra alguns dels millors equips del panorama nacional i continuar amb el seu procés de formació en un escenari de màxima exigència.

Des del Club Ciclista Ontinyent es valora molt positivament la presència en aquesta prova, que reafirma el treball que es realitza des de la base i l’aposta per oferir als seus esportistes experiències competitives de primer nivell.

La participació en cites d’aquest prestigi continua consolidant el creixement del projecte esportiu del Guerola-Club Ciclista Ontinyent, que segueix portant el nom d’Ontinyent a les principals competicions del ciclisme nacional i treballant en la formació dels ciclistes del futur.

Torna la competició més extrema de Minecraft

0

ExtremeCat, el torneig de Minecraft més extrem i innovador, torna amb una nova edició per reunir creadors de contingut, jugadors i aficionats als videojocs en una experiència única que combina competició, entreteniment i promoció de la nostra llengua. El torneig se celebrarà del 15 al 28 de juny, amb una durada total de 14 dies, i comptarà amb 75 participants.

ExtremeCat és una competició basada en el mode extrem de Minecraft, on cada participant disposa únicament de tres vides. Quan aquestes s’esgoten, el jugador queda eliminat definitivament. Aquest format converteix cada decisió en un repte i cada partida en un espectacle seguit per centenars d’espectadors a través de les plataformes de streaming.

L’esdeveniment està impulsat pels ontinyentins Daniel “Xufet” i David Beneyto, amb la col·laboració d’Acció Cultural, i té com a objectiu fomentar la creació de contingut digital en la nostra llengua, reforçant-ne la presència en els videojocs i les retransmissions en directe.

Al llarg de les edicions anteriors, ExtremeCat ha aconseguit centenars d’hores d’emissió en directe i ha servit de plataforma de llançament per a nous creadors de contingut, contribuint a la consolidació d’un ecosistema digital viu, participatiu i compromés amb la nostra llengua.

Les inscripcions es poden formalitzar a través de la pàgina oficial del torneig.

L’organització anima tots els jugadors i jugadores de Minecraft, tant veterans com novells, a sumar-se a aquesta experiència única i a formar part d’una comunitat que aposta per l’esport electrònic, la creativitat i la nostra llengua.

Ontinyent viatjarà al cor del tango amb el nou concert de l’Orquestra Simfònica Caixa Ontinyent

0

El segon concert de la Temporada de l’Orquestra Simfònica Caixa Ontinyent (OSCO) viatja directament al cor de l’Argentina més passional. Sota el títol “Essència de Buenos Aires” (Tango Concertant), la formació de les Comarques Centrals oferirà el seu segon concert el pròxim dissabte 13 de juny, a les 19:30 h, al Teatre Echegaray, en una vetlada on la formació clàssica es fusiona amb la riquesa i la nostàlgia del tango.

Un viatge des de Gardel fins a Piazzolla

El concert estarà liderat per una figura clau de la casa: el reconegut oboista, productor i assessor artístic del projecte des de fa molts anys, Roberto Turlo. En aquest programa, Turlo assumirà la direcció musical per a guiar el públic en un viatge inoblidable a través de l’evolució de la música argentina.

El repertori explorarà des dels orígens més populars del gènere de la mà de Carlos Gardel, fins a les formes més contemporànies, avantguardistes i experimentals de la ment del geni Astor Piazzolla, passant per les elegants composicions de Richard Galliano i Daniel Perera. Una mostra de com el tango ha sabut transformar-se sense perdre la seua essència emocional, convertint-se en un llenguatge universal capaç de barrejar virtuosisme i modernitat.

Dos “bojos de la música” i un elenc de luxe

Per a aconseguir la màxima veracitat i força sobre l’escenari, l’orquestra es vesteix de gala amb un elenc internacional de primer nivell. El mateix director, Roberto Turlo, destaca la sort de comptar amb el bandoneonista uruguaià Leonel Gasso i el pianista italià Fabrizio Mocata (recentment nominat als Latin Grammy Awards 2024 de Miami), a qui defineix estretament com “dos bojos de la música que, amb la seua bogeria genial i el seu virtuosisme, ens faran vibrar en un concert-espectacle únic”.

La producció es completarà amb l’autèntica i dramàtica veu portenya de la cantant argentina Graciela Di Palma i l’expressivitat visual dels ballarins Maria Laura (Argentina) i Hamdi Ceylan (Turquia), que convertiran l’escenari de l’Echegaray en una autèntica milonga simfònica.

Divulgació amb el “Campus Simfònic” i la Universitat de València

En la línia de la Fundació Sonora de potenciar la formació i acostar la cultura a la societat, la setmana del concert comptarà amb una activitat prèvia molt potent. El dimecres 10 de juny, a les 18:30 h, al Centre Cultural Caixa Ontinyent, se celebrarà una nova edició del “Campus Simfònic”.

Aquesta activitat, organitzada en col·laboració amb el grup de recerca iMUSED de la Universitat de València, estarà coordinada per la Dra. Ana María Botella Nicolás i comptarà amb el Dr. Rafael Fernández Maximiano com a docent. La cita consistirà en una conferència molt didàctica sota el títol “Del bandoneó a l’embruix: quatre mestres que van reinventar el tango”, ideal perquè els oients coneguen les claus de les obres abans d’escoltar-les en directe dissabte.

Compromís social: “Apropa’t a l’Orquestra”

A més a més, la Fundació Sonora, en un treball conjunt amb l’Ajuntament d’Ontinyent, referma el seu compromís social mitjançant el programa “Apropa’t a l’Orquestra”, una iniciativa dirigida específicament a col·lectius en situació de vulnerabilitat. El projecte, que ha tingut una acollida excel·lent en les seues edicions anteriors, fa possible que un públic no habitual en les sales de concert puga gaudir de la música simfònica en primera persona.

Per a ells, s’ha preparat una sessió exclusiva el divendres 12 de juny a les 18:30 h. Des de l’organització es mostren “profundament contents de poder aportar a la societat el poder transformador, inclusiu i guaridor de la música, trencant barreres i obrint les portes del teatre a tothom”.

El concert benèfic dels Moros Marinos recapta 5.500 euros per a Inclou-TEA

El Teatre Echegaray d’Ontinyent va acollir dissabte passat el concert fester benèfic enquadrat dins dels actes de la Capitania Mora 2026 de la comparsa Moros Marinos, una cita solidària que va aconseguir recaptar 5.500 euros destinats íntegrament a l’associació Inclou-TEA. L’esdeveniment va combinar música festera, dansa i solidaritat.

El concert va comptar amb la interpretació de totes les peces per part de la banda Tot per la Música, que va oferir un repertori format per composicions vinculades al món dels ballets i la música festera. A més, l’espectacle va incloure la participació dels ballets Màsters Ballet i Òpera Ballet, que van aportar la vessant coreogràfica a una actuació que va ser seguida amb gran interés pel públic assistent.

Entre les obres interpretades figuraven peces com Judith, de Marcos Verdú; Kadesh, A la Mar, Caid, Imlaq, Fergana i Marta, de Saül Gómez Soler; així com Trono Real, d’Alejandro Samper. El programa es va completar amb la interpretació de Chimo, de José María Ferrero, himne de la festa ontinyentina.

La recaptació obtinguda es destinarà a Inclou-TEA, entitat que treballa per a millorar la qualitat de vida de les persones amb trastorn de l’espectre autista i les seues famílies, reforçant així el caràcter solidari d’un acte que va transcendir l’àmbit estrictament fester.

La jornada va continuar posteriorment amb el sopar de gala de la Capitania Mora dels Moros Marinos, dins del calendari d’actes previs a les pròximes festes de Moros i Cristians d’Ontinyent.

El Clariano es transforma en un gran escenari musical per a 300 escolars

0

L’estadi municipal El Clariano acollirà aquest divendres una nova edició “d’Innovacant”, una iniciativa educativa organitzada i finançada íntegrament per la regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Ontinyent i inclosa dins del projecte Innov@Arts de la Generalitat Valenciana, que promou el desenvolupament de l’expressió musical i escènica als centres educatius. L’activitat reunirà al voltant de 300 escolars de tercer i quart de Primària de cinc centres públics de la ciutat en una gran representació coral oberta a les seues famílies i a la ciutadania.

Els centres participants són els CEIP Lluís Vives, Carmelo Ripoll, Vicente Gironés, Bonavista i La Solana, que durant els últims mesos han preparat conjuntament la cantata “Ser persona emociona”, una proposta artística i educativa centrada en el coneixement, la comprensió i la gestió de les emocions. L’alumnat estarà coordinat pel professorat de música dels respectius centres i compartirà escenari amb 60 músics de la Societat Unió Artística Musical d’Ontinyent, entitat que col·labora en el desenvolupament de l’activitat.

El regidor d’Educació, Ferran Gandia, destacava que “Innovacant és una magnífica mostra de com la música, la creativitat i el treball en equip poden convertir-se en eines educatives de gran valor. Estem parlant d’un projecte que fomenta l’expressió artística, la convivència, la inclusió i el desenvolupament emocional de l’alumnat, al mateix temps que reforça els vincles entre els centres educatius i les institucions culturals més importants de la nostra ciutat, en aquest cas la Societat Unió Artística Musical”.

La cantata que es representarà enguany porta per títol “Ser persona emociona” i planteja un recorregut musical per les principals emocions humanes. A través de diferents peces, els i les escolars treballen conceptes com la tristesa, la ira, el fàstic, la por o l’alegria, incidint en la importància de reconéixer, comprendre i gestionar els sentiments com una part fonamental del creixement personal. La proposta combina interpretació musical, expressió corporal i elements escènics per transmetre un missatge educatiu vinculat a l’educació emocional.

L’organització de l’activitat ha comportat una inversió municipal superior als 10.000 euros, destinada a cobrir aspectes com la infraestructura tècnica, el so i la il·luminació, la producció d’imatge, les samarretes de l’alumnat participant, el servei de neteja i la logística necessària per al desenvolupament de l’esdeveniment. A més, l’Ajuntament ha habilitat l’estadi El Clariano com a escenari de la representació, un espai que permetrà acollir amb garanties les prop de 2.000 persones que s’espera que assistisquen a l’acte.

El regidor incidia finalment en què “es tracta d’una activitat que és possible gràcies a la implicació del professorat, de les famílies, dels centres educatius i de la Societat Unió Artística Musical, als qui volem agrair el seu esforç, com també al Centre Ocupacional José Antonio Bodoque, que s’ha encarregat de preparar els detalls commemoratius. Estem convençuts que serà una vesprada molt especial per a l’alumnat i una magnífica manera de compartir amb la ciutadania el treball desenvolupat durant tot el curs”.

SEGUEIX-NOS A...

7FansLike
1,989FollowersFollow
629FollowersFollow
964SubscribersSubscribe