L’Ajuntament d’Aielo de Malferit ha renovat amb la Penya Taurina de la localitat el conveni de col·laboració per a la realització dels festejos taurins tradicionals que es realitzen al poble. Amb aquest, la Penya Taurina es compromet a organitzar i desenvolupar els festejos del mig any taurí, el bou en corda, l’animació infantil, la xarlotà, les vaquetes de festes i el bou embolat.
Amb el conveni també es comprometen a col·laborar i vetlar per la seguretat de tots els participants, disposant dels mitjans necessaris per a garantir la seguretat d’aquests en tots els actes taurins, a més del compliment de la normativa vigent en matèria de Festejos Taurins Tradicionals en la Comunitat Valenciana.
Per la seua part, l’Ajuntament d’Aielo de Malferit facilitarà a la Penya Taurina un local de titularitat municipal per tal que puguen preparar les activitats conveniades i aquelles pròpies de l’associació. A més, l’ajuntament ha d’assumir el cost dels serveis de l’ambulància i els mèdics que es desplacen als actes taurins, la instal·lació de llum, neteja i reg del recinte on es realitzen els actes, així com el suport del personal tècnic necessari per a la tramitació de l’autorització pertinent. També l’assegurança i tota la documentació necessària, conforme a la normativa vigent de bous al carrer.
La signatura del conveni comporta una subvenció per a l’associació local de 15.000 € per a l’organització dels actes. A més a més, a conseqüència de l’increment de preus, l’Ajuntament assumirà uns altres 7.000 € perquè les tradicionals festes de vaquetes puguen seguir realitzant-se a la localitat. Des de la Regidoria de festes i l’equip de govern municipal han volgut reconéixer l’esforç que realitzen els membres de la penya taurina i la bona col·laboració que hi ha.

